Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Typology of Customers as a Basic Source of Information for the Proces of Delivering Hotel Service Quality
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono potrzeby i oczekiwania konsumentów w związku z usługą hotelarską. Omówiono motywy turystów korzystających z usług hoteli na terenie województwa dolnośląskiego. Na koniec zamieszczono typologię nabywców usług hotelarskich oferowanych przez hotele zlokalizowane w województwie dolnośląskim.
This article is about the typology of customers as one of the basic sources of Information for the process of delivering hotel service quality. The paper presents main advantages of typology. The article discusses problem of needs and expectations of consumers of hotel services. There is given an example of such typology, which was made for hotels located in Dolny Śląsk voivodeship. It includes also motivations of tourist arrivals to investigated region. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
40--50
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Drummond H.: W pogoni za jakością. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC 1998.
- Kornak A.: Marketing usług turystycznych. Wrocław: AE 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015895