PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | z. 41 | 130--138
Tytuł artykułu

Wybrane problemy fuzji i przejęć

Warianty tytułu
Mergers and Acquisitions - Selected Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wobec charakteru procesu fuzji i przejęć trudne staje się jednoznaczne wyodrębnienie czynników warunkujących sukces i opracowanie gotowych recept. Istotnym kryterium warunkującym przebieg transakcji i proces integracji jest motywacja strategiczna, wynikająca z niej forma fuzji i przejęć oraz pożądany stopień integracji firm. Potencjalne problemy czyhają na łączące się firmy na każdym z etapów procesu: przeglądu możliwości fuzji lub przejęcia, wstępnej umowy, due dilligence, podpisania końcowej umowy oraz wspólnego działania. Wskazuje się na konieczność uwzględnienia aspektów kulturowych na każdym z powyżej wymienionych etapów.
EN
There are many factors, which determined success of mergers and acquisitions processes. Most important factors are: strategic motivation, form of merger and acquisition, extent of companies' integration. There are also many difficulties on each stage of this process. The author point out on taking into consideration cultural aspects on every above-mentioned stages.(M.P.)
Rocznik
Numer
Strony
130--138
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Aiello R., Watkins M., The fine art of friendly acquisition, "Harvard Business Review", November-December 2000.
  • Anslinger P., Copeland Th., Growth through acquisitions: a fresh look, "Harvard Business Review", January-February 1996.
  • Ashkenas R., DeMonaco L., Francis S., Making the deal real: how GE Capital integrates acquisitions, "Harvard Business Review", January-February 1998.
  • Bieshaar H., Knight J., Van Wassenaer A., Deal that create value, "McKinsey Quarterly", Nr 1/2001.
  • Buono A., Bowditch J., The human side of mergers and acquisitions. Managing collisions between people, cultures and organizations, Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1989.
  • Ernst D., Halevy T., When to think alliance, " McKinsey Quarterly", Nr 4/2000.
  • Gersten M., Sfiderberg A., Torp J., Cultural dimensions of international mergers and acquisitions, Walter de Gruyter, New York 1998.
  • Grundy T., Strategy, acquisitions and value, "European Management Journal", Nr 2 1996.
  • Haspeslagh P., Jemison D., Managing acquisitions: creating value through corporate renewal, Free Press, New York 1991.
  • Hennart J. F., Larimo J., Chen S. F., Does national origin affect the propensity of foreign investors, w: R. Schiattarella, ed., New challenges for European and international business. EIBA, Confidustria, Rome 1995.
  • Hoecklin L., Managing cultural differences. Addison-Wesley Publishing Company, Wokingham 1995.
  • Johnson H., Fuzje i przejęcia, Liber, Warszawa 2000.
  • Leroy F., Processus d'apprentissage organisationel et partages de competences/l'occasion d'une fusion, Thase de doctorat, Ecole des Hautes Etudes Commerciales 2000.
  • Morck R., Yeung B., When synergy creates real value, Master Strategy, 8 November 1999.
  • Nadler D., Gersten M., Shaw R., eds., Organizational architecture. Designs for changing organizations, Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1992.
  • Senn L., Culture, w: R. Bibler, ed., The Arthur Young management guide to mergers and acquisitions, John Wiley & Sons, New York 1989.
  • Sudarsnam S., Fuzje i przejęcia, WIG Press, Warszawa 1998.
  • Very Ph., Des fusions et des hommes, Editions d'Organisation, Paris 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000016251

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.