PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 814 | 51--64
Tytuł artykułu

Informatyczne determinanty efektywności szkoleń na odległość w organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Information Determinants of Distance Learning Effectiveness in an Organisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono znaczenie szkolenia pracowników i problemy z tym związane, ze szczególnym zwróceniem uwagi na sposoby ich rozwiązania. Scharakteryzowano informatyczne narzędzia wspomagające szkolenie pracowników (zwłaszcza e-learning), takie jak: systemy zarządzania bazami danych, usługi sieci Internet, oprogramowanie służące do pracy grupowej (groupware), systemy typu MLE (manager learning environment), VLE (virtual learning environment), SMS (skills management system), AS (assessment system), LCMS (learning content management system), AT (authoring tool), EPSS (electronic performance support system), LCS (live communication system). Przedstawiono również model uczenia się pracowników, kontrahentów i organizacji opierających się na przekazywaniu wiedzy między tymi elementami systemu przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper discusses an essence, significance and dilemmas of staff training, with particular focus on methods of problems elimination. The author characterises computer tools supporting personnel training (mainly e-learning courses), such as: database management systems, Internet services, software supporting work in a group (groupware), MLE (Manager Learning Environment) systems, VLE (Virtual Learning Environment), SMS (Skills Management System), AS (Assessment System), LCMS (Learning Content Management System), AT (Authoring Tool), EPSS (Electronic Performance Support System), LCS (Live Communication System). The final part of the article submits a model of learning by employees, contractors and organizations, which is based on reciprocal knowledge transmission between these elements of enterprise system. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
51--64
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Armstrong M. [2005],Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Clarke A. [2007], e-Learning - nauka na odległość, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa.
  • Davenport T.H. [1999], Human Capital, Jassy-Bass, San Francisco.
  • Eraut M.J., Alderton G., Cenker P. [1998], Development of Knowledge and Skills in Employment, Economic and Social Research Council, London.
  • Elektroniczna gospodarka w Polsce [2005], red. M. Kraska, Biblioteka Logistyka, Poznań.
  • Hyla M. [2003], Wymiary e-learningu - czyli gdzie szukać własnego ja w spektrum technologii, „Zarządzanie i Rozwój", nr 12.
  • Hyla M. [2005], Przewodnik po e-learningu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Kubiak M.J. [2000], Wirtualna edukacja, Mikrom, Warszawa.
  • Maciejowski T. [2004), Firma w Internecie. Budowanie przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Rae L. [1999], Planowanie i projektowanie szkoleń, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Rossett A. [2002], The ASD e-Learning Handbook. Best Practices, Strategies and Case Studies, McGraw-Hill, New York.
  • Rubin J. [2006], Pomiar zadowolenia klientów wewnętrznych w organizacji dążącej do doskonałości na przykładzie przedsiębiorstwa branży IT [w:] Sposoby osiągania doskonałości organizacji w warunkach zmienności otoczenia - wyzwania teorii i praktyki, t. 2, Zakład Ekonomiki Jakości i Zarządzania Wiedzą UMCS, Lublin.
  • Stabryła A. [2005], Organizacja procesów informacyjnych dla potrzeb zarządzania firmą [w:] Zarządzanie sektorem publicznym i prywatnym w społeczeństwie informacyjnym, red. L. Kozioł, Wydawnictwo Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, Tarnów.
  • Tleluk T. [2004], IT w firmie, Helion, Gliwice.
  • Zieliński Z.E. [2004], Nauczanie na odległość jako metoda zdobywania wiedzy, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, nr 641.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000050008

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.