Warianty tytułu
Effectiveness of Link-based Internet Advertising
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule pokazano specyfikę internetowych reklam odnośnikowych oraz możliwości pomiaru ich skuteczności. Dokładnej analizie poddano metody dostępne w środowisku WWW, zastosowane tylko w odniesieniu do reklam internetowych. Wyróżniono dwa aspekty bazowe pomiarów skuteczności: pomiar ruchu oraz identyfikację i zliczanie użytkowników serwisów internetowych. Omówiono związane z nimi kwestie techniczne i terminologiczne, występujące w praktyce problemy i ograniczenia, propozycję standardów i stosowane rozwiązania. Zwrócono uwagę na stosunkową łatwość pomiaru ruchu oraz trudności związane z identyfikacją odbiorców, ze wskazaniem na istotne słabości najczęściej stosowanych w tym zakresie metod. (abstrakt oryginalny)
The goal of the article is to submit the specifics of internet link-based advertisements and the capabilities of their effectiveness measurement. Methods available in the very environment and being used only in relation to Internet advertising have been thoroughly analysed. Two basis aspects for effectiveness evaluation have been determined: traffic measurement and identification together with calculation of Internet services users. Related technical and terminological issues, problems and limitations occurring in practice, propositions of standards and applied solutions have been discussed. Attention has been paid to relative simplicity of traffic measurement and to difficulties concerning receivers identification; significant weaknesses of most frequently utilized methods in this field have also been indicated. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
229--248
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Badania rynku. Metody, zastosowania [2005 J, red. Z. Kędzior, PWE, Warszawa.
- Burns E. [2005J, Cookie Rejection Cited as Next Major Advertiser Problem, ClickZ, http://www.clickz.com/stats/sectors/advertising/article.php/3507186.
- Chown T., Bonness O., Lad id L. [2004], Final Project Report, European IPv6 Task Force, http://www.ipv6tf-sc.org/html/public/ipv6tf-sc_pu_d4vl_9.pdf.
- Doyle P. [2003], Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa.
- Frontczak T. [2006], Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Helion, Gliwice.
- Górak M. [2005a], Kasowanie ciasteczek, czyli marketingowy problem, „Internet Standard", http://www.internetstandard.pl/news/765l6.html.
- Górak M. [2005b], Straszny cookie, „Internet Standard", http://www.internetstandard.pl/ news/78104.html.
- IAB Online Ad Measurement Study [2001], PricewaterhouseCoopcrs, http://www.pwcglo- bai.com/e&m/newmedia/Measurement.pdf.
- Interactive Audience Measurement and Advertising Campaign Reporting and Audit Guidelines, Version 6.0b, Global Version [2004|, Interactive Advertising Bureau, http://www.iab.net/standards/pdf/2292%20IAB%20global%201ive.pdf.
- Internet = sposób na poznanie preferencji internautów [2005], „Internet też Medium", http: //www.tezmedium.pl/10767.x m1.
- Jones J. [2004], Jak działa reklama, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Kall J. [1994], Reklama, PWE, Warszawa.
- Kotler Ph. i in. [2002], Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
- Łodziana-Grabowska J. [1996], Efektywność reklamy, PWE, Warszawa.
- Maciejowski T. [2003], Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Metodologia badania Megapanel PBI/Gemius [2005], Polskie Badania Internetu, http:// panel .pbi.org.pl/metodologia.php.
- Modele zakupu powierzchni reklamowych [2005], „Internet też Medium", http://www. tezmedium.pl/11293.xml.
- Pociecha J. [1996], Metody statystyczne w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa.
- Sznajder A. [1991], Skuteczna reklama, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa.
- Sznajder A. [2002], Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Wiktor J. [2005], Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000050010