Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Metoda Clifforda badania cyklu życia produktu obejmuje następujące etapy: 1. Obliczanie trendów ilości i wartości sprzedaży, stopy zysku, całkowitego udziału zysku, ROI, udziału w rynku i cen za ostatnie 3-5 lat; 2. Sprawdzenie danych dotyczących konkurencji; 3. Analiza taktyki konkurencji; 4. Analiza danych historycznych dotyczących cyklu życia produktu; 5. Prognoza sprzedaży na 3-5 lat, oszacowanie stopy zysku; 6. Oszacowanie liczby zyskownych lat i ustalenie pozycji produktu na krzywej cyklu życia. Pomocne są tutaj metody ilościowe. Analiza porfelowa zajmuje się natomiast wszystkimi dobrami i usługami. Opracowana została przez Boston Consulting Group (BCG). Pozwala ona na określenie pozycji produktu z punktu widzenia perspektyw jej rozwoju. Omówiono tę metodę, jej zalety i wady. We wnioskach podkreślono konieczność stosowania obu analiz, które się uzupełniają i prowadzą w konsekwencji do uściślenia wniosków. Przedstawiono schematyczny związek analiz: portfelowej, cyklu życia produktu i przepływów finansowych.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
16--20
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000111562