PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2002 | nr 2 | 43--51
Tytuł artykułu

Wielkość jako czynnik przewagi konkurencyjnej banku

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W sektorze bankowym coraz większego znaczenia nabiera wielkość banku (wielkość aktywów, wartość rynkowa, udział w rynku konkretnych operacji, liczba obsługiwanych klientów). Bardzo duże znaczenie ma dostępu do nowych technologii informatycznych, umożliwiających zastosowanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie prowadzenia operacji i obsługi klientów. Wielkość warunkuje także ekspansję międzynarodową i realizację strategii globalnej. Z tego względu strategie wielu banków nastawione są na osiąganie szybkiego wzrostu, prowadzącego do skokowego powiększania wielkości. Najbardziej skuteczną metodą osiągania tego celu jest wzrost zewnętrzny, realizowany drogą aliansów strategicznych, fuzji i przejęć. Fuzje i przejęcia prowadzą do znacznej konsolidacji kapitałowej sektora bankwego w skali narodowej, międzynarodowej i regionalnej. Największym zagrożeniem w procesie skokowego powiększania wielkości są różnice kultur organizacyjnych, problem przywództwa oraz brak konsekwencji w realizacji określonej strategii rynkowej. Nie ulega jednak wątpliwości, że wielkość jest jednym z kluczowych warunków osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku bankowych usług detalicznych.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
43--51
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000114231

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.