Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W ostatniej dekadzie XX wieku rozpatruje się wiedzę jako poważny przedmiot zarządzania w organizacjach, a praktyka i nauka daje szereg wskazań jak ją pozyskiwać, opanować i rozwijać. Wiedzę traktuje się jako warunek sukcesu firmy. Na podstawie literatury przedstawiono różne definicje wiedzy i zarządzania wiedzą, funkcje zarządzania wiedzą, różne ujęcia procesu generowania wiedzy. Zwrócono uwagę na fakt, że firmy podejmujące próbę zarządzania wiedzą zaczynają coraz częściej dostrzegać konieczność zastosowania podejścia społecznego i wykorzystywania strategii personalizacji. Na zakończenie wyprowadzono wniosek, że w kształtowaniu systemu zarządzania wiedzą oprzeć się należy na wiedzy obejmującej społeczne aspekty funkcjonowania organizacji oraz co najmniej na równi, na wykorzystaniu wiedzy o skomputeryzowanych systemach informacji.
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000114339