PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2002 | nr 6 | 58--62
Tytuł artykułu

Jak prowadzić segmentację klientów? : Metody wielowymiarowej segmentacji klientów na rynku usług bankowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W procesie segmentacji rynku kluczowe znaczenie mają dwa elementy: kryteria segmentacji oraz metoda podziału klientów na segmenty. Banki dokonują najczęściej uproszczonej segmentacji klientów detalicznych, opartej na stosowaniu pojedynczych kryteriów. Wśród wykorzystywanych kryteriów segmentacji nadal podstawową rolę odgrywa dochód, mający bezpośredni związek z zaangażowaniem finansowym klientów w banku. Przydatnym narzędziem w tym zakresie są metody statystycznej analizy wielowymiarowej, a wśród nich należąca do metod analizy skupień - metoda Warda. W tekście zaprezentowano procedurę stosowania tej metody oraz empiryczny przykład segmentacji klientów detalicznych przeprowadzonej z jej zastosowaniem.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
58--62
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000114914

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.