PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 7-8 | 62--78
Tytuł artykułu

Metodologiczne problemy kształtowania strategii marketingowej jednostki przestrzenno-administracyjnej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono marketingową strategię funkcjonowania miasta (regionu) - założenia i etapy kształtowania. Przedstawiono metody analizy strategicznej jednostek przestrzenno-administracyjnych, ogólną koncepcję marketingu-mix miasta (regionu), szczegółowe koncepcje terytorialnego marketingu-mix oraz organizację działalności marketingowej w jednostkach przestrzenno-administracyjnych.
Rocznik
Numer
Strony
62--78
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza strategiczna gminy na potrzeby wyboru strategii rozwoju (za pomocą metody SWOT), pr. zbiór, pod red.T. Żabińskiej, AE Katowice, Katowice 1997.
  • В.H. Booms, M.J. Mitner: Marketing Strategies and Organisation Structures for service Firm's, (in:) Donnelly J., George W.R. (Eds): Marketing of Services, American Marketing Association, Chicago 1981.
  • T. Domański: Marketing terytorialny - wybrane aspekty praktyczne, (w:) Marketing terytorialny - strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997
  • W. Esser: Marketing - Konzept-Krefeld, (w:) Stadtmarketing in der Diskussion - Fallbeispiele aus Nordrhein - Westfalen, ILS Schriften, nr 56, Duisburg 1991.
  • V. Girard: Marketing terytorialny i planowanie strategiczne, (w:) Marketing terytorialny - strategiczne wyzwania dla miast i regionów, pr. zbiór, pod red. T. Domańskiego, Instytut Studiów Międzynarodowych. Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  • B. Grabów, B. Hollbach-Gromig: Stadtmarketing - eine kritische Zwischenbilanz. Difu-Beitrage zur Stadtforschung, Berlin 1998.
  • R. Kłeczek, W. Kowal, J. Woźniczka: Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1996.
  • Ph. Kotler, D.H. Haider, I. Rein: Marketing Place's - Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, Staates and Nations, The Free Press, N. York 1993.
  • H. Meffert: Stadtemarketing - Pflicht oder Kür? Symposium "Stadtvisionen, Stadtstrategien und Städtemarketing in der Zukunft", Münster, 2-3 März 1989.
  • I. Penc-Pietrzak: Strategiczne zarządzanie marketingiem. Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999.
  • R. Purgat, R. Reszel: Zarządzanie gminą w teorii i praktyce, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra 1997.
  • S. Żabińska, L. Żabiński: Marketing strategiczny gminy (refleksje teoretyczno-metodyczne), (w:) Zarządzanie rozwojem gminy w zespołach miejsko-przemysłowych, Materiały Konferencyjne, pod red. F. Kuźnika, PTE Katowice - AE Katowice, Katowice 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000115336

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.