Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility - a New Management Formula
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł omawia istotę społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility), będącą nową formułą zarządzani, opartą na filozofii budowania właściwych relacji fimy nie tylko z akcjonariuszami i właścicielami, ale z całym otoczeniem zewnętrznym. Przeanalizowano wybrane definicje CSR, argumenty przemawiające za i przeciw tej formuły zarządzania, oraz rodzaje podstaw firm w stosunku do społecznych zobowiązań.
Corporate Social Responsibility (CSR) is becoming a new management formula based on a philosophy of building proper corporate relationships not only with shareholders and proprietors, but also with the whole firm's external environment. The phenomena of globalisation and unification of traditional tools of building competitive advantage have drawn managers' attention to so called soft management methods. The aim of this article is to present the CSR essence which may be an effective formula in building corporate competitive advantage.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
3--11
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- R.A. Bucholtz, Business Environment and Public Policy: Implication for Management, [za:] M. Rybak, Społeczna odpowiedzialność biznesu - idea i rzeczywistość, „Gospodarka Narodowa", nr 3/2001.
- A.B. Carroll, Business & Society. Ethics and Stakeholder Management, Second Ed., South-Western Publishing Co., Cincinnati Ohio, 1993, s. 35.
- J. Filek, Wprowadzenie do etyki biznesu, AE Kraków, 2001.
- R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN 1998.
- B. Klimczak, Etyka gospodarcza, AE Wrocław, 2002.
- G. Lipovetsky, Zarządzanie i etyka odpowiedzialności, „Znak" nr 2/1998.
- B. Wawrzyniak, Odnawianie przedsiębiorstwa. Na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa 1999.
- Z. Zbiegień-Maciąg, Etyka w zarządzaniu, CIM, Warszawa 1997.
- www. odpowiedzialnybiznes.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000117441