Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W 2001 roku PKP podzielono na osobne spółki, z których najważniejsza to Polskie Linie Kolejowe (zarządzające torami), Cargo (przewóz towarów i udostępnianie lokomotyw innym przewoźnikom), Przewozy Regionalne (pociągi lokalne i międzywojewódzkie), Intercity (ekspresy i intercity) oraz trzy spółki z wydzieloną infrastrukturą i własnym taborem: Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS), Szybka Kolej Miejska w Trójmieście i Warszawska Kolej Dojazdowa. Krok pierwszy był zarazem ostatnim, a od trzech lat Ministerstwo Infrastruktury nie zrobiło nic, by uzdrowić kolejowy rynek. Problemami PKP są także gigantyczny przerost zatrudnienia, długi i podejście do klienta rodem z minionej epoki oraz rozwój prywatnych przewoźników.
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000119847