PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 4 | 66--80
Tytuł artykułu

Wdrażanie rozwiązań e-biznesowych w małych i średnich przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Implementation of e-Business Solutions for Small and Medium-sized Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przez e-biznes należy rozumieć wykorzystanie technologii teleinformatycznej w działalności gospodarczej. Proces wdrażania e-biznesu, szczególnie w małych i średnich przedsiębiorstwach, napotyka na wiele barier. Autor przedstawił schemat implementacji rozwiązań e-biznesowych na poziomie niewielkiej firmy. Drugim celem tego artykułu jest wskazanie na uwarunkowania rozpowszechniania, wykorzystywania technologii teleinformatycznej w makroskali gospodarki.
EN
The article proposes a model of e-business solutions implementation in small and medium-sized enterprises. The presented scheme of e-business solutions implementation for a small firm covers the stages of preparation for implementation, implementation itself, as well as operation of internet technologies. The final part of the article is devoted to description of conditions for e-business solutions diffusion. Among the variables which determine dissemination of e-business we should mention organisational, sociological, technical and legal factors. The article also addresses the present situation in Poland in the context of the proposed e-business diffusion model. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
66--80
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Campbell I., [2000], E-business: A Comprehensive Guide for Small Firms, Published by 3Com and the Small Firms Association, Dublin.
  • Domaszewicz Z., [2003], Prawdziwy prezent wirtualny sklep, „Gazeta Wyborcza", 28 listopada 2003.
  • Januszewski A., [2001], Gospodarka elektroniczna - etapy wykorzystania Internetu w biznesie, „Przegląd Organizacji", 2001, nr 6.
  • Hirsh L., [2002], How Small Players Can Win Big Online, 01.04.2002, http://www.ecommercetimes.com/perl/story/16900.html.
  • Moroz M., [2001-2002], Możliwości wykorzystania Internetu w zakresie wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw, „Firma i Rynek", nr 4/2001, nr 1/2002.
  • My A., [2004], Rekordowy rok, „Rzeczpospolita", 29 stycznia 2004, wersja elektroniczna: http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040129/ekonomia/ekonomia_a_8.html.
  • Pomykalski A., [1997], Innowacje, wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • Rudno-Rudziński G., [2001], Zasady budowy aplikacji internetowych, materiały firmy „Internet Designers" zaprezentowane na szkoleniu „Internet w Biznesie", Wrocław.
  • Siegel D., [2001], Futuryzuj swoją firmę, wyd. IFC PRESS, Kraków.
  • Stock K.M., [2000], Untemehmen auf Erfolgskurs. B2B projekte entdecken das Internet für sich, „Cybiz", dane za: A. Sznajder, Internet czynnikiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw, „Gospodarka Narodowa", 2000, nr 9, s. 14.
  • Thong J.Y.L., [1999], An Integrated Model of Information System Adoption in Small Businesses, „Journal of Management Information Systems", Spring 1999, vol. 15, no. 4.
  • Travica B., [2002], Diffusion of Electronic Commerce in Developing Countries: The Case of Costa Rica, „Journal of Global Information Technology Management", 2002, vol. 5, iss. 1.
  • W jaki sposób udoskonalić zarządzanie firmą w oparciu o rozwiązania e-biznes, Wrocław, 07.11.2000.
  • Wywiad: Allan Wodzyński, 23.10.2003, http://www.biznesnet.p1/a/6607.
  • Wolski A., [2004], Sprzedaż na karty w sieci PolCardu za rok 2003, 20.01.2004, http://www.biznesnet.pl/a/6827.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000120887

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.