Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Istotą kontraktu psychologicznego - w przeciwieństwie do ekonomicznego - są oczekiwania związane z niematerialnymi aspektami relacji pracodawca-pracownik. Przedstawiono zasady zawierania kontraktu psychologicznego - definiowanie wzajemnych oczekiwań i zobowiązań pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.
Twórcy
Bibliografia
- M. Armstrong, „Zarządzanie zasobami ludzkimi", Oficyna Ekonomiczna i Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
- F. F. Fournies, „Why employees don't do what they're supposed to do and what to do about it", Liberty Hall Press, Nowy Jork 1988.
- D. E. Guest, N. Conway, „Fairness at work and the psychological contract", Institute of Personnel and Development, Londyn 1974.
- P. Makin, C. Cooper, Ch. Cox, „Organizacje a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- S. L Robinson, D. M. Rousseau, „Violating the psychological contract. Not the exception but the norm", Journal of Organizational Behaviour" nr 15, 1994 r., s. 245-259.
- D. M. Rousseau, M. M. Greller, „Human resource practices. Administrative contract makers, „Human Resource Management", nr 33(3), 1994 r., s. 385-401.
- D. M. Rousseau, K. A. Wade-Benzoni, "Linking strategy and human recource practices. How employee and customer contracts are created", „Human Resource Management", nr 33 (3), 1994 r.,s. 463-489.
- E. H. Schein, „Organizational psychology", Prentice-Hall, Englewood Cliffs 1980.
- R. R. Sims, „Human resource management's role in clarifying the new psychological contract", „Human Resource Management", nr 33(3), 1994 r.,s. 373-382.
- G. S. Spindler, „Psychological contracts in the workplace. A lawyers view", „Human Resource Management", nr 33(3), 1994 r., s. 325-333.
- C. Steiner, „Scripts people live. Transactional analysis of live scripts", Grove Press, Nowy Jork 1974.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000121117