PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 5 | 18--21
Tytuł artykułu

Reputacja jako zasób strategiczny - ceny, koszty transakcyjne i zaufanie w transakcjach na aukcji internetowej Allegro

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono teoretyczną koncepcję badań i analiz transakcji zawieranych na aukcji internetowej Allegro. Transakcje tak dobrano, aby reputacja sprzedających była jedynym czynnikiem różnicującym analizowane pary aukcji. Przyjęto hipotezę badawczą, że sprzedający z lepszą reputacją, będzie przeciętnie otrzymywał wyższą cenę za swój produkt niż sprzedawca z odpowiednio niższą reputacją.
Rocznik
Numer
Strony
18--21
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] ANISZEWSKA G., Geneza pojęcia „kultura organizacyjna", „Przegląd Organizacji" 10/2003.
  • [2] BA S., PAVLOU P.A., Evidence of the Effect of Trust Building Technology in Electronic Markets: Price Premiums and Buyer Behavior, „MIS Quarterly" 26(2002): 243-268.
  • [3] DEWAN S., HSU V., Trust in Electronic Markets: Price Discovery in Generalist Versus Speciality Online Auctions,2002, http://web.gsm.uci.edu/sdewan/Home%20Page/Adverse%20Selection%20in%20Reputaions.pdf.
  • [4] EATON D.H., Valuing Information: Evidence Form Guitar Auctions on Ebay. 2002, http://www.databases.si.umich.edu/reputations/bib/papers/eatonpaper.pdf.
  • [5] FAMA E. F., Agency Problem and the Theory of the Firm, „Journal of Political Economy", 88, 1980, s. 288-307.
  • [6] FOMBRUN, C. J., Reputation: Realizing Balue from the Corporate Image, Harvard Business School Press, 1996.
  • [7] FOMBRUN C., SHANLEY M., What's in a Name? Reputational Building and Corporate Strategy, „Academy of Management Journal", 33: 233-258, 1990.
  • [8] HOUSER D., WOODERS J., Reputation in Auctions: Theory, and Evidence from eBay, http://bpa.arizona.edu/~jwooders/ebay.pdf; http://www.cbs.dk/departments/ivs/wp/wp02-07.pdf.
  • [9] KALYANAM K., McINTYRE S., Return on Reputation in Online Auction Markets, 2001, http://business.scu.edu/faculty/research/working_papers/pdf/kalyanam_mcintyre_wp10.pdf.
  • [10] KOTLER P., ARMSTRONG G., SAUNDERS J., WONG W., Marketing: podręcznik europejski, Warszawa: PWE, 2002.
  • [11] KREPS D.M., Corporate Culture and the Economic Theory, [w:] J. ALT, K. SHEPSLE (eds.), Perspectives on Positive Political Economy, Cambridge: Cambridge University Press, 1990, s. 90-143.
  • [12] LIVINGSTON J., How Valuable is a Good Reputation ? A Sample Selection Model of Internet Auctions, 2002, http://www.wam.umd.edu/~kth/reputation1.pdf.
  • [13] LUCKING-REILEY D., BRYAN D., PRASAD N., REEVES D., Pennies from Ebay: The Determinants of Price in Online Auctions, http://www.vanderbilt.edu/econ/reiley/papers/penniesfromebay.pdf.
  • [14] LUCKING-REILEY D., Auctions on the Internet: What's Being Auctioned and How, http://www.vanderbilt.edu/econ/reiley/papers/Internet Auctions.pdf, 1999.
  • [15] OBŁÓJ K., Strategia organizacji, Warszawa: PWE, 1998.
  • [16] RESNICK P., Trust Among Strangers in Internet Transactions: Empirical Analysis of eBay's Reputation System, 2001, http ://www. si.umich.edu/~presnick/papers/ebayNBER/RZNBERBodegaBay.pdf.
  • [17] RESNICK P., ZECKHAUSER R., SWANSON J., LOCKWOOD K., The Value of Reputation on eBay: a Controlled Experiment, 2003, http://www.si.umich.edu/~presnick/papers/postcards.
  • [18] SIMON H.A., Organizations and Markets, „Journal of Economic Perspectives", 5(2): 25-44, 1991.
  • [19] SIMON H.A., Rational Decision Making in Business Organizations, „The American Economic Review", Vol. 69/4, wrzesień 1979, s. 493-513.
  • [20] WILLIAMSON O.E., Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, Warszawa: PWN 1998.
  • [21] WILLIAMSON O.E., Markets and Hierarchies, New York: Macmillan, 1975.
  • [22] WILLIAMSON O.E., Strategizing, Economizing, and Economic Organization, „Strategic Management Journal", Vol. 12, 1991, s. 75-94.
  • [23] YIN P.-L., Information Dispersion and Auction Prices, 2002, http://www.stanford.edu/~pyin/infor.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000121221

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.