Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Zwrócono uwagę na wpływ kapitału intelektualnego na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa. Kapitał intelektualny organizacji stanowi sumę jej kapitału ludzkiego (talenty, zdolności i wiedza pracowników), kapitału strukturalnego (patenty, procesy, bazy danych, infrastuktura informatyczna) i kapitału klienckiego (związki z klientami i dostawcami). Omówiono proces zarządzania kapitałem intelektualnym firmy.
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] BROOKING A., Intellectual Capital: Core Asset for the Third Millenium Enterprise, International Thomson Business Press, London 1996.
- [2] BUKOWITZ W.R., WILLIAMS R.L., The Knowledge Management Fieldbook, Financial Times, Prentice Hall, London 2000.
- [3] EDVINSSON L., MALONE M.S., Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa 2001.
- [4] SEETHARAMAN A., HADI HELMI BIN ZAINI SOORIA, SARAVANAN A.S., Intellectual Capital Accounting and Reporting in the Knowledge Economy, „Journal of Intellectual Capital", 2002, vol. 3, nr 2, s. 128-129.
- [5] STEWART T.A., The Wealth of Knowledge. Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization, Nicho-las Brealey Publishing, London 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000121387