PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 6 | 11--14
Tytuł artykułu

Proces zarządzania kapitałem intelektualnym organizacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zwrócono uwagę na wpływ kapitału intelektualnego na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa. Kapitał intelektualny organizacji stanowi sumę jej kapitału ludzkiego (talenty, zdolności i wiedza pracowników), kapitału strukturalnego (patenty, procesy, bazy danych, infrastuktura informatyczna) i kapitału klienckiego (związki z klientami i dostawcami). Omówiono proces zarządzania kapitałem intelektualnym firmy.
Rocznik
Numer
Strony
11--14
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] BROOKING A., Intellectual Capital: Core Asset for the Third Millenium Enterprise, International Thomson Business Press, London 1996.
  • [2] BUKOWITZ W.R., WILLIAMS R.L., The Knowledge Management Fieldbook, Financial Times, Prentice Hall, London 2000.
  • [3] EDVINSSON L., MALONE M.S., Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa 2001.
  • [4] SEETHARAMAN A., HADI HELMI BIN ZAINI SOORIA, SARAVANAN A.S., Intellectual Capital Accounting and Reporting in the Knowledge Economy, „Journal of Intellectual Capital", 2002, vol. 3, nr 2, s. 128-129.
  • [5] STEWART T.A., The Wealth of Knowledge. Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization, Nicho-las Brealey Publishing, London 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000121387

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.