Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Zróżnicowana karta wyników, zwana także strategiczną kartą wyników lub zbilansowaną kartą dokonań (balanced scorecard), integruje pomiar i ocenę kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa, tj. koszty, czas, jakość, innowacje i ciągłe doskonalenie, w całościową analizę łańcucha wartości, a także wewnętrzną i zewnętrzną orientację przedsiębiorstwa. W artykule przedstawiono cztery perspektywy zrównoważonej karty wyników (finansowa, klientów, procesów wewnętrznych oraz wzrostu i rozwoju), a także proces tworzenia tej karty.
Twórcy
Bibliografia
- F. Friedag, W. Schmidt, Moja Strategiczna Karta Wyników, C. H. Beck, Warszawa 2003.
- R. S. Kaplan, D. P. Norton, The Balanced Scorecard: Measures that Drive Performance, "Harvard Business Review" 1992.
- R. S. Kaplan, D. P. Norton, Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action, HBS Press 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000121524