PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 9 | 9--17
Tytuł artykułu

Współpraca firm handlowych i produkcyjnych

Warianty tytułu
Co-operation of Trade and Production Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Korporacje (domy) handlowe to firmy wyspecjalizowane w obrocie dobrami i usługami dostarczanymi przez trzecie strony. Firmy te koncentrują się na eksporcie, imporcie oraz handlu poza granicami kraju macierzystego, poprzez wykorzystanie infrastruktury filii zagranicznych oraz możliwości marketingowych. Korporacje handlowe mogą skutecznie konkurować w globalnej gospodarce. Przedstawiono formy współpracy między firmami handlowymi a produkcyjnymi. Firmy produkcyjne planujące wejście na rynki zagraniczne mogą dowolnie formułować model biznesowy takiej współpracy.
EN
Trade corporations are able to compete efficiently in global economy and the co-operation with these operators gives an optimistic outlook for the future. In case of a production enterprise the decision on the extent of co-operation should be based on a long-run strategic premises. The co-operation with a trade corporation may turn out to be a strategic success, therefore it is recommended to all potential candidates.(orgina abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--17
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstwa, pod red. M.K. Nowakowskiego, Key Text, Warszawa 1997, s. 183-188.
  • K.P. Białecki, Operacje handlu zagranicznego, PWE, Warszawa 2002, s. 70-72.
  • A. Delios, W.J. Henisz, Political Hazards, Experience and Sequential Entry in Distribution and Manufacturing: The International Expansion of Japanese Firms 1980-1998, National Bureau of Economic Research, 2001.
  • K. Möller, P. Törrönen, Business Suppliers' Value Creation Potential: A Conceptual Analysis, Department of Marketing, Helsinki School of Economics and Business Administration, 2000.
  • A.R. Bunker, T.L. Kennedy, Using Export Companies to Expand Cooperatives' Foreign Sales, Departament Rolnictwa USA, ACS Research Report 52, 1985.
  • Business Models, Mitsui France, strona internetowa: www.mitsui.fr.
  • M. Gorynia, K. Fonfara, E. Najlepszy, J. Schroeder, Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, Wyd. AE, Poznań 2000, s. 50.
  • N.T. Joyner, How to Find and Use an Export Management Company, Federation of International Trade Associations, 1999, strona internetowa: http://fita.org.
  • M.K. Nowakowski, Zarządzanie operacjami zagranicznymi przedsiębiorstw japońskich, PAN, Warszawa 1990, s. 127-164.
  • M. Okabe, Are Cross-shareholding of Japanese Companies Dissolving?, Nissan Occasional Paper Series, Oxford Press, nr 33/2001.
  • J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1996, s. 127-128.
  • The Sogo Shosha - Current State, History, Functions, Directions, Research Department Marubeni Corporation, www.marubeni.co.jp, 2000.
  • R.J. Spiewak, K.H. Maritz, Export Management Companies - A New Look at a Changing Industry, Coopers & Lybrand, Waszyngton 1984.
  • Strategy of MC, MC Globe, nr. 20-25/2000, nr. 23-26/2001.
  • Transformation of the „ Sogo-Shosha " in the IT Age / strategies for successful eMarketplace, The Japanese Foreign Trade Council, Tokyo 2001, s. 24.
  • C. Williams, Are Intermediaries Your Solution to Solving Export Headaches?, Federation of International Trade Associations, 2000.
  • M.Y. Yoshino, T.B. Lifson, The Invisible Link: Japan's Sogo Shosha and the Organization of Trade, MIT Press, Cambridgel986, s. 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000122055

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.