Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono jakie zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony konsumenta wykonuje powiatowy/miejski rzecznik konsumentów woj. mazowieckiego. Ze sprawozdań wynika, że pomoc rzeczników polega głównie na informowaniu konsumentów o ich prawach i obowiązkach, wyjaśnianiu i interpretowaniu przepisów prawnych, występowaniu do przedsiębiorcy oraz występowaniu w imieniu konsumenta na drogę sądową.
Twórcy
autor
Bibliografia
- A. Dąbrowski, M. Janoś-Kresło, Poziom świadomości konsumentów, "Marketing i Rynek" 2002, nr 2.
- Dz.U. z 2003 r. Nr 86, poz. 804.
- M. Niepokulczycka, Polityka konsumencka i ochrona interesów konsumentów, Federacja Konsumentów, Warszawa 1999.
- Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
- Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
- Zbiorcza informacja o działalności Powiatowych (Miejskich) Rzeczników Konsumentów w roku 2003 z obszaru województwa mazowieckiego, UOKiK, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000122725