PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 9 | 7--12
Tytuł artykułu

Partnerstwo logistyczne w układach kooperacyjnych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa powinny wprowadzać elementy logistyczne do strategii marketingowej i strategii konkurencyjnej, a ich strategia rozwoju powinna uwzględniać pozycję konkurencyjną łańcucha dostaw czy sieci logistycznej jako partnerskiego układu, którego ogniwo stanowią. W układzie międzynarodowym zaś należy na poziomie każdej ze strategii określić elementy ponadgraniczne.
Rocznik
Numer
Strony
7--12
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Ph. P. Andrews, J. Hahn, Transforming Supply Chains into Value Webs. "Strategy & Leadership" 1998, Vol 26, No. 3, July-August, s. 10.
  • Por. R. Baran, Alianse logistyczne. "Marketing I Rynek"1998, nr 1.
  • K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 1999, s. 60-118.
  • D.J. Bowersox, Logistical Excellence, Digital Press, Burlington. Za: K. Tate, The Elements of a Successful Logistics Partnership. "International Journal of Physical Distribution and Logistics Management" 1996, vol. 26, No. 3, s. 8.
  • M. Chabetek, J. Petrykowska, Logistyczne koncepcje w strategiach firm polskich - wyniki badań bezpośrednich. W: Logistyka przedsiębiorstw w warunkach przemian. Pod red. J. Witkowskiego, "Prace Naukowe" nr 944, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002, s. 293.
  • M. Christopher, U. Jüttner, Supply Chain Relationships: Making the Transition to Closer Intergration. "International Journal of Logistics: Reaserch and Applications" 2000, Vol 3, No. 1. s. 5-23.
  • G.L. Frazier, J.O. Summers, Interfirm Influence Strategies and Their Applications within Distribution Channels. "Journal of Marketing" 1984, Vol 48, Summer, s. 43-55.
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 1996, s. 30-31.
  • W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, Przedsiębiorstwo wirtualne. Difin, Warszawa 2002, s. 130.
  • R.B. Handfield, E.L. Nicholas Jr., Introduction to Supply Chain Management. Prentice Hall, Upper Saddle River 1999, s. 83-89.
  • H. Håkannson, I. Snehota, Developing Relationships in Businnes Networks. Routledge, London 1995, s. 25-39.
  • V. Leyland, EDI - Elektroniczna wymiana dokumentacji. WNT, Warszawa 1995, s. 128 i następne.
  • P.R. Murphy, R.F. Points, Third-party Logistics: Some User Versus Provider Perspectives. "Journal of Business Logistics" 2000, Vol. 21, No. 1, s. 121-133.
  • C.K. Pharland, G. Hamel, The Core Competence of the Corporation. "Harward Businnes Review" 1990, Vol. 68, No 3., May-June, s. 82.
  • T. Pokusa, Istota i podstawy infopartneringu w strategii ECR. "Logistyka" 1999, nr 2, s. 15.
  • K. Rogoziński, Nowy marketing usług. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1998, s. 32 i dalsze.
  • J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 1996, s.46.
  • L.W. Stern, A.I. El-Ansary, Marketing Channels. Prentice-Hall, Englewood Cliffs 1997, s. 292-309
  • A. Sulejewicz, Partnerstwo strategiczne: modelowanie współpracy przedsiębiorstw. "Monografie i Opracowania" nr 427, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1997, s 30.
  • M. Szymczak, Partnerstwo logistyczne w sieciach. W: Sieci logistyczne. Pod red. M. Ciesielskiego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002, s.50.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000122961

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.