Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Kult młodości i hegemonia kultury masowej to dwie typowe cechy nowoczesnego społeczeństwa. W warunkach, gdy kultura masowa dokonała skolonizowania dóbr poznawczych i lektur współczesnego człowieka, niezbędne jest pilne kształtowanie osobowości racjonalnych, zdolnych do analitycznego i krytycznego postrzegania świata, a zwłaszcza jego medialnych interpretacji. I tu jest wielka rola odpowiednich organów państwa w celu oddziaływania na media. Drugim zagadnieniem jest opracowanie właściwych programów edukacyjnych, także w instytucjach kształcenia pozaszkolnego.
Twórcy
autor
Bibliografia
- H. Griese, Socjologiczne teorie młodzieży, Kraków 1996 s. 117, 130-134, 216-217.
- P. Kossowski, Telepokolenie - miejsce telewizji w życiu dzieci i młodzieży, w: A. Przecławska, L. Rowicki (red.), Nastolatki i kultura w drugiej połowie lat 90., Warszawa 2000.
- A. Krajewska, Obraz świata społecznego w filmach animowanych dla dzieci, w: B. Łaciak (red.), Dziecko we współczesnej kulturze medialnej, Warszawa 2003
- H. Kwiatkowska, Europejskość edukacji nauczycielskiej, w: l. Wojnar, J. Kubin (red.), Edukacja wobec wyzwań XXI wieku, Warszawa 1996, s. 270-271
- B. Łaciak, Wizerunek dziecka w reklamie telewizyjnej, w: B. Łaciak (red.), Dziecko we współczesnej kulturze medialnej, Warszawa 2003, s. 162-164.
- M. McLuhan, Wybór tekstów, Poznań 2001, s. 36.
- M. Mead, Kultura i tożsamość, Warszawa 1978;
- K. Pomian, Die Krise der Zukunft, w: Über die Krise, Castelgandolfo-Gespräche, hrsg. K. Michalski, Suttgart 1986.
- K. Popper, Prawo dla telewizji, w: Telewizja. Zagrożenie dla demokracji, posłowie: M. Król, Warszawa 1996.
- N. Postman, Zabawić się na śmierć, Warszawa 2002, s. 228.
- M. Szymański, Młodzież wobec wartości, IBE, Warszawa 1998.
- Wartości życiowe, oprac. M. Wenzel, Komunikat z badań CBOS, Warszawa, czerwiec 2004, s. 6
- F. Znaniecki, Socjologia wychowania, Warszawa 1973;www.cbos.pl.
- www.socjologia.w.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123010