Warianty tytułu
Process of Creating the Marketing Strategies by Banks towards Small and Medium-Sized Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Urynkowienie gospodarki i proces akcesyjny Polski do Unii Europejskiej dynamizują zmiany w polityce państwa w stosunku do małych i średnich przedsiębiorstw, które pełnią w gospodarce znaczącą rolę. Mimo to sektor ten napotyka wiele barier rozwoju, wśród których szczególne miejsce zajmuje brak wystarczającego dostępu do kapitału. W przezwyciężeniu barier finansowych istotną rolę odgrywają banki. Podejście banków wobec MSP znajduje odzwierciedlenie w ich strategiach marketingowych.
Economic developments and processes of integration in the EU force changes in banks' behaviour towards SMEs that constitute an important source of economic growth and a factor of unemployment reduction. This sector faces, however, many barriers to development, among which particularly important is lack of a sufficient access to capital. Creation of the marketing strategy towards SMEs is a process that requires carrying out the SWOT analysis, market segmentation and marketing research (these issues are discussed in the article) and selection of a type of marketing strategy, defining the objectives, designing marketing tools, control over marketing activities. The banks that are servicing SMEs perceive dissimilarity of the SME segment in oelation to large enterprises - they are perceived as the customers requiring a special attendance due to their different financial needs. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Ustawa o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694.
- Ustawa Prawo działalności gospodarczej z dnia 19 listopada 1999 r. Dz.U. nr 101, poz. 1178 ze zmianami.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123623