PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1 | 45--58
Tytuł artykułu

Ukryte talenty: tworzenie genomu organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Hidden Talents: Rebuilding Corporate Genome
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Każda umiejętność posiadana przez organizację ma unikalny wkład w osiągane przez firmę wyniki. Organizacje powinny koncentrować się na indywidualnych komponentach biznesu. To w nich kryje się informacja, co organizacja sprzedaje, na jakich rynkach oraz jak dysponuje zasobami. Artykuł ma na celu przedstawienie teorii opisanej w publikacji Rebuilding The Corporate Genome oraz uzasadnienie słuszności takiego podejścia.
EN
Just as each gene of DNA finds its reflection in human characteristics, each business capability makes a unique contribution to company's final output. Organizations should concentrate on individual business components. They hold the design key to what the company sells, whom it sells to, and what resources it deploys. Capabilities taken out of traditional, integrated organizational context can liberate hidden sources of profits. The purpose of the paper is to present theory described in publication Rebuilding The Corporate Genome and demonstrate arguments proving validity of such approach. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
45--58
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Andrew J., Sirkin H., Innovating for Cash, "Harvard Business Review", September 2003.
  • [2] Aurik J., Jonk G., Willen R.E., Rebuilding The Corporate Genome, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey 2003.
  • [3] Chesbrough W., Teece D., Organizing for Innovation: When Virtual is Virtuous?, "Harvard Business Review", Sierpień 2002.
  • [4] Christensen C., Rynor M.E., Verlinden M., Skate to Where the Money Will Be, HBR, November 2001.
  • [5] Christensen C.M., Raynor M.E., The innovator 's solution. Creating and sustaining successful growth., Harvard Business School Publishing Corporation 2003.
  • [6] Christensen C., Anthony S., Roth E., Seeing what's next: Using the theory of innovation to predict Industry change, Harvard Business School Press, Boston, 2004.
  • [7] Gadiesh O., Gilbert J., How To Map Your Industry's Profit Pool?, "Harvard Business Review", May-June 1998.
  • [8] Gadiesh O., Gilbert J., Profit Pools: A Fresh Look At Strategy, "Harvard Business Review", May-June 1998.
  • [9] Porter M.E., Competitive Advantage; Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, Nowy Jork 1985.
  • [10] Rzewuski M., Hipermarkety dla przedsiębiorstw, "PCKurier", nr 1/2002, dodatek specjalny E-Biznes, http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5271.
  • [11] Slywotzky A.J., Morrison D.J., Andelman B., Strefa zysku; Strategiczne modele działalności, PWE, Warszawa 2000.
  • [12] Thurow L.C., Building Wealth, "The Atlantic Monthly" June 1999, Volume 283, No. 6, http://www.theatlantic.com./issues/99jun/9906thurow.htm.
  • [13] Wiatr M., Organizacja wirtualna jako opcja strategiczna, Konferencja "Informatyka, narzędziem współczesnego zarządzania".
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123855

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.