PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1 | 19--22
Tytuł artykułu

Procesy uczenia w organizacji i aliansie strategicznym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cechą charakterystyczną uczącej się organizacji jest jej otwartość na procesy uczenia się, które przebiegają u jej partnerów rynkowych, tj. klientów, dystrybutorów, dostawców, banki, firmy zajmujące się transferem innowacji, współpracowników aliansów strategicznych. W artykule omówiono takie zagadnienia jak: procesy organizacyjnego uczenia się, ucząca się organizacja, uczące się alianse strategiczne.
Rocznik
Numer
Strony
19--22
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] BUKOWITZ E.R., WILLIAMS R.L., The Knowledge Management Fieldbook, Financial Time, Prentice Hall, London 1999.
  • [2] DAVENPORT T.H., PRUSAK L., Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston 1998.
  • [3] DOLIŃSKA M., Zarządzanie wiedzą w uczącej się organizacji, "Organizacja i Kierowanie", nr 4 (102)/2000, s. 13-26.
  • [4] EDVISSON L., Developing Intellectual Capital at Skan-dia, "Long Range Planning", 1997, nr 3, vol. 30.
  • [5] MIKUŁA B., Procesy organizacyjnego uczenia, "Przegląd Organizacji", nr 12/2000, s. 22-26.
  • [6] MIKUŁA B., ĆWIKLICKI M., Integracyjna rola zarządzania wiedzą, "Przegląd Organizacji", nr 4/2001, s. 12-16.
  • [7] MIKUŁA B., ZIĘBICKI B., Organizacja inteligentna a organizacja ucząca się, "Przegląd Organizacji", nr 5/2000, s. 11-14.
  • [8] MORRISON M., MEZENTSEFF L., Learning Alliances -A New Dimension of Strategic Alliances, "Management Decision", 35/5, 1997, s. 351-357.
  • [9] ROMANOWSKA M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997.
  • [10] SENGE P., The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization, Random House, Canberra 1992.
  • [11] SLATER S.E., NARVER J.C., Market Orientation and the Learning Organization, "Journal of Marketing", 1995, July, vol. 59, s. 63-74.
  • [12] STROJNY M., Zarządzanie kapitałem intelektualnym. Ogólny zarys koncepcji, "Przegląd Organizacji", nr 7-8/2000, s. 16-19.
  • [13] STRATEGOR, Zarządzanie firmą. Strategie, Struktury. Decyzje. Tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
  • [14] ZEMBURA R., Alianse strategiczne w koncepcji marketingu partnerskiego, "Marketing i Rynek", nr 12/2001, s. 12-18.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123926

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.