Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Strategie konkurencji przez jakość opierają się na stworzeniu nowej, bardziej innowacyjnej formuły sklepu wielkopowierzchniowego. Najnowsze strategie hipermarketów są próbą twórczego naśladownictwa głównych konkurentów, czyli wielkopowierzchniowych sklepów specjalistycznych i domów towarowych. W artykule przedstawiono ocenę sytuacji współczesnych hipermarketów. Zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak: "syndrom dinozaurów" czyli skazanie na nieuchronne wymarcie, eksport hipermarketów do krajów rozwijających się, cykl życia hipermarketu w krajach Europy Zachodniej, nowe spojrzenie na klienta (zwrot ku indywidualizmowi) oraz wprowadzanie innowacji umożliwiających większe upodobnienie się do filozofii działania wielkopowierzchniowych sklepów specjalistycznych.
Twórcy
autor
Bibliografia
- En Allemagne, Real téste 1'hypermarché à la française, "LSA" nr 1843/15 1/2004, s. 35.
- D. BAUHAIN-ROUX, J. LACOEULIHE, Politique de design et stratégies de positionnement dans les enseignes de distribution, "Décisions Marketing" nr 17/Mais-Aôut 1999, s. 27.
- J. GARNIER, Carrefour Sénart, I'hyper qui joue les spécia-listes, "LSA" nr 1779/5, IX 2002, s. 64065.
- "LSA" nr 1709/8 II 2001, s. 2.
- "LSA" nr 1816/29 V 2003.
- "Marketing", Négocia nr 74/2002.
- "Marketing à la Une" nr 7/2002, s. 15.
- T. J. MARONICH, B. J. WALKER, The Dialectic Evolution of Retailing, George State University, Atlanta, 1974, s. 147, cyt. za: D. BAUHAIN-ROUX, J. LACOEULIHE, Politique de design et stratégies de positionnement dans les enseignes de distribution, "Décisions Marketing" nr 17/Mais-Aôut 1999, s. 27.
- J. PARIGI, L'hyper risque d'être victime du syndrôme du dinosaure - wywiad z Ph. Moatti, "LSA" nr 1766 z 2 maja 2002, s. 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123946