Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Dominacja partnerów z łańcucha dostaw prowadzi do dekonstrukcji łańcuchów wartości i tym samym do zmiany paradygmatu strategii konkurencyjnej. Przewaga konkurencyjna nie musi być jednak wynikiem wad i zalet różnych elementów łańcucha wartości. Strategia taka polega na koncentracji na podstawowych ogniwach tego łańcucha i odpowiednim zespoleniu pozostałych ogniw pozostawionych w rękach innych przedsiębiorstw. Technikę taką realizuje już wiele znanych firm, takich jak Nike czy Wal-Mart.
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- M. Ciesielski, Relacje między dostawcami i odbiorcami. „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” 2004, nr 7.
- E. Cyrson, Nowy paradygmat strategii konkurencji. W: Konkurencyjność przedsiębiorstw- nowe podejście. Pod ed. E. Skawińskiej, PWN, Warszawa- Poznań 2002, s.41.
- M.J. Hatch, Teoria organizacji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s.90.
- J. Micklethwait, A. Wooldridge, Szamani zarządzania. Wydawnictwo Zysk i S-ka 2000, s.286.
- M. Rybarczyk, Hiperświat. „Przekrój”, 16.05.2004, nr 20 (3073).
- A.Slywotzky, Value Migration. Harvard Business Scholl Press, Boston, Massachusetts 1996.
- A.J. Slywootzky, D.J. Morrison, B. Andelman, Strefa zysku. PWE. Warszawa 2000, s.28.
- M. Sych, Strategie logistyczne w obsłudze sieci typu Do It Yourself. W: Sieci logistyczne. Pod red. M. Ciesielskiego, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2002.
- J. Witkowski, Zarządzanie łańcuchem dostaw. PWE, Warszawa 2003, s.54.
- M. Trocki, Business Migration, czyli gra w domino. Teoria i praktyka zarządznia strategicznego. Koncepcja migracji wartości. SGH, Warszawa 2000, s.37.
- S. Zimniewicz, Wal-Mart- efektywność, logistyka i niskie koszty. Logistyka w praktyce. Studia przypadków firm polskich i obcych. Pod red. M. Ciesielskiego, AE w Poznaniu, Poznań 2002, s.111.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000124070