PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 4 | 17--19
Tytuł artykułu

Rozważania nad tożsamością organizacyjną - konsensus pomiędzy teorią a praktyką

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podjęto próbę uporządkowania poglądów na temat tożsamości organizacyjnej i znalezienia wspólnej płaszczyzny pomiędzy podejściem teoretycznym i praktycznym. Podkreślono, że statyczne ujęcie tożsamości, zgodnie ze szkołą teoretyczną, oraz dynamiczne podejście do zagadnienia corporate identity, zgodnie ze szkołą praktyczną, dają możliwość kompleksowego wykorzystania tego zjawiska do poprawy skuteczności organizacyjnej.
Rocznik
Numer
Strony
17--19
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J. ALTKORN, Tożsamość firmy. Pojęcie, funkcje, wdrażanie, "Firma i Rynek" 1999/13, s. 67.
  • J. ALTKORN: Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa w czasie, "Marketing i Rynek" 2001/6.
  • J. BALMER Corporate Identity and the Advent of Corporate Marketing, "Journal of Marketing Management" 1998, 14, s. 963-996.
  • J.M.T. BALMER, S.A. GREYSER, Managing the Multiple Identities of the Corporation, "Califormia Management Review", vol. 44, nr 3, wiosna 2002.
  • J. BALMER, G. SOENEN, A New Approach to Corporate Identity Magement, International Centre for Corporate Identity Studies, "Working Paper" 1998/5, [w:] T.C. MELEWAR, E. JENKINS, Defining the Corporate Identity Construct, "Corporate Reputation Review" vol. 5, nr, 1, 2002, s. 77.
  • J.M.T. BALMER i G.B. SOENEN, The ACID Test of Corporate Identity Management(tm), "Journal of Marketing Management", 15/1-3 (1999), s. 69-92 [w:] J.M.T. BALMER, S.A. GREYSER, op.cit., wiosna 2002.
  • J. FILIPEK, Strategie tożsamości firm, "Firma i Rynek" 1999/13, s. 75.
  • T.C. MELEWAR, E. JENKINS, Defining the Corporate Identity Construct, "Corporate Reputation Review", vol. 5, nr 1, 2002, s. 81.
  • W. OLINS, The New Guide to Identity, Gower, Hampshire 1995, s. 3.
  • M. ROWDEN, The Art of Identity. Creating and Managing a Succesful Corporate Identity, Gower, Hampshire 2000, s. 2-3.
  • B. SCHMITT, A. SIMONSON, Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 75.
  • A. ZARĘBSKA, Rozważania nad misją w kontekście tożsamości współczesnych przedsiębiorstw, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2005 (w druku).
  • A. ZARĘBSKA, Tożsamość przedsiębiorstwa - znacznie szersze spojrzenie na kulturę organizacyjną, "Przegląd Organizacji" 2003/1, s. 14.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000124115

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.