Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Przybliżono zagadnienie intraprzedsiębiorczości. Pod pojęciem tym rozumie się działalność realizowaną wewnątrz istniejącej struktury organizacyjnej, będącą odpowiedzią na biurokratyczne skostnienie organizacji, umożliwiającą rozwój kreatywności i innowacyjności. Intraprzedsiębiorca to wewnątrzkorporacyjny przedsiębiorca. Jest to osoba pracująca w dużej korporacji, która bierze na siebie bezpośrednią odpowiedzialność za obrócenie pomysłu w zyskowny produkt poprzez minimalizację ryzyka i innowacje.
Twórcy
autor
Bibliografia
- The American Heritage Dictionary of the English Language, Third Edition, 1992 (http:\\www.intrapreneur.com z 29.10.2003).
- H. BARRETT, A. WEINSTEIN, The Effect of Market Orientation and Organizational Flexibility on Corporate Entrepreneurship "Entrepreneurship: Theory & Practise" 1998, vol. 23, nr 1.
- F.F. DRUCKER, Innowacja i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa 1992, s. 160-103.
- T. KRAŚNICKA, Koncepcja rozwoju przedsiębiorczości ekonomicznej i pozaekonomicznej, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2002, s. 252-253.
- C.W. MORSE, The Delusion of Intrapreneurship, [w:] Entrepreneurship. Creating and Managing New Ventures, (red.) B. LLOYD, Pergamon Press 1989, s. 135.
- B. PIASECKI, Przedsiębiorczość i mała firma. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1998, s. 43.
- G. PINCHOT, R. PELLMAN, Intrapreneuring in Action, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco, 1999, s. IX.
- E. PINCHOT, G. PINCHOT, Intra-Corporate Entrepre-neurship, Fall, 1978, s. l (http:\\www.intrapreneur.com z 29.10.2003).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000124119