PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 6 | 70--78
Tytuł artykułu

Wpływ kultury organizacyjnej na odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Impact of organizational culture on corporate social responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia wpływ kultury organizacyjnej na powstanie i rozwój koncepcji odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Autorka zwróciła uwagę na te aspekty kultury organizacyjnej, które mogą kształtować odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstwa.
EN
The article discusses an influence of organizational culture on creation and development of the CSR concept. The author pays attention to these aspects of organizational culture which may significantly influence the corporate social responsibility.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
70--78
Opis fizyczny
Bibliografia
  • H.I. Ansoff, Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo PWE, Warszawa 1985, s. 1985, s. 158-161.
  • M. Armstrong, Jak być lepszym menedżerem, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997, s. 116.
  • H.R. Bowen, Social responsibilities of the businessman, Harper & Row, New York 1953, [za:] A.B. Carroll, Corporate social responsibility, "business and Society", Chicago, wrzesień 1999, nr 38(3), s. 268-295.
  • K. Davis, R.L. Blomstrom, Business and its environment, New York 1966, McGraw-Hill, s. 12.
  • W.C. Frederick, The growing concern over business responsibility, California Management Review, 1960, s. 60.
  • M. Gableta, E. Karamalla, Uwarunkowania i symptomy kultury organizacyjnej, [w:]:]Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Kształtowanie i wykorzystanie, M. Gableta (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998, s. 53.
  • H. Johnson, Business in contemporary society: framework and issues, Belmont, C A: Wads-worth, 1971, s. 50.
  • J. Łucewicz, Organizacyjne zachowania człowieka, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1999, s. 64 za: J. Łucewicz, Współczesne determinanty zarządzania kadrami, [w:] Zarządzanie kadrami, Listwan T. (red), Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2002, s. 31.
  • J.W. McGuire, Business and society, New York 1963, McGraw-Hill, s. 144.
  • Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Kształtowanie i wykorzystanie, M. Gableta (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998, s. 52.
  • Schein E., Organizational Culture and Leadership, Jossey Bass, San Francisco 1992, [za:] J.A.F. Stoner, R.E. Freeman, D.R. Gilbert Jr., Kierowanie, PWE Warszawa, 2001, s. 189.
  • S.P. Seti, Dimensions of corporate social performance: An analytic framework, California Management Review, wiosna 1975, s. 62.
  • Cz. Sikorski, Kultura organizacyjna w instytucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1990, s. 10-13.
  • C. Sikorski, Kultura organizacyjna w instytucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1990, s. 137-145.
  • J. Szczepański, Elementarne pojęcia socjologii, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1972, s. 97, [za:] B. Szacka, Wprowadzenie do socjologii, Oficyna Naukowa, Warszawa 2003, s. 79.
  • C.C. Walton, Corporate social responsibilities, Belmont, CA, Wadsworth, 1967, s. 18.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000124693

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.