PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 7 | 14--22
Tytuł artykułu

Czynnik czasu w zarządzaniu

Autorzy
Warianty tytułu
The time factor in management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono jeden z najważniejszych zasobów przedsiębiorstwa - czas, jego rolę i znaczenie. Zostały także omówione: koncepcja tzw. pętli czasowej, koncepcje, metody i techniki zarządzania o orientacji czasowej.
EN
The article presents one of the most important intangible assets of the company, that is time competitiveness. The author discusses the role and significance of time for a company, focuses on the concept of so called time loop, mentions and briefly defines time-oriented management concepts, methods and techniques.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
14--22
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Bieniok H. i zespół, Metody sprawnego zarządzania w praktyce, Placet, Warszawa 2001.
  • 2. Bieniok H., Zarządzanie czasem, seria: Nowoczesne zarządzanie w biznesie, Zeszyt III, AE, skrypt uczelniany, Katowice 1999.
  • 3. Christopher M., Marketing Logistics, Butterworth Heinemann, Oxford 1997.
  • 4. Drucker P., Menedżer skuteczny, Nowoczesność, Kraków 1994.
  • 5. Hassig K., Zeit als Wettbewerbsstrategie (Time Based Management), "Die Unternehmung" 1994, nr 4.
  • 6. Laskowska A., Konkurowanie czasem -strategiczna broń przedsiębiorstwa, Warszawa 2001.
  • 7. Maige Ch., Muller J.L., Walka z czasem atut strategiczny przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa 1995.
  • 8. Majchrzak J., Zimniewicz K., W kierunku zarządzania paradoksami, [w:] Instrumenty zarządzania we -współczesnym przedsiębiorstwie, Materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej, Boszkowo 15-16.X.1997, AE, Katedra Systemów i Technik Zarządzania, Poznań 1997.
  • 9. Martyniak Z., System lean management, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 1997.
  • 10. Mazur A., Mazur D., Jaworska K., CRM Zarządzanie kontaktami z klientami, Madar, Zabrze 2001.
  • 11. Milewscy B., M., Just in time, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
  • 12. Perechuda K., Organizacja wirtualna, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa-Kraków 1997.
  • 13. Porter M., Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York 1985.
  • 14. Seiwert L.J., Zarządzanie czasem, Placet, Warszawa 1998.
  • 15. Taylor W., The Logic of global business on interview with ABB-s Percy Barnevik, Harvard Business Review, March-April 1991.
  • 16. Tucker R.B., Zarządzanie z przyszłością, Warszawa 1998.
  • 17. Waters D., Planowanie w firmie, One Press, Warszawa 2003.
  • 18. Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000124725

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.