PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 2 | 8--13
Tytuł artykułu

Strategie rozwoju marki własnej na rynku polskim

Warianty tytułu
Strategies for Development of Own Brand in the Polish Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Specyfika rozwoju marek handlowych na rynku polskim wiąże się w dużym stopniu z procesem transformacji handlu detalicznego. Internacjonalizacja handlu w Polsce dokonała się w warunkach słabości marek producentów krajowych. Ta relatywna słabość rodzimych marek producentów, przy mniejszym przywiązaniu krajowych konsumentów do marek, stworzyła pole dla znacznie szerszych działań sieci handlowych. W artykule omówiono strategie rozwoju marki własnej na rynku polskim.
EN
Internationalisation of the trade sector in Poland occurred under the conditions of weakness of national manufacturers' brands. This factor set up for the foreign large-outlet networks excellent terms for building-up, in a short time-period, strong trade brands. A low level of Polish customers' income stimulated, first of all, growth of cheap trade brands. Contrary to the West European consumer, the Polish customer pays a significantly greater attention to product's price. Perception of trade brands is, therefore, in Poland different from that in rich EU countries where the trade brand has already been a synonym of good quality products. The author proposes various typologies of the strategy for development of own brand, based on the brand positioning, differentiating a range of own brands, forms of marketing communication and brand's reach. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
8--13
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • A. Ehrenberg, J. Schriven, N. Barnard, Advertising and Price, "Journal of Advertising Research" 1997, May-June.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000124953

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.