Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Changes in Distribution Channels for Consumer Goods
Języki publikacji
Abstrakty
Dystrybucja jest jednym z instrumentów marketingu, którego zadaniem jest udostępnianie produktu w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom nabywcy. W artykule omówiono zmiany w kanałach dystrybucji artykułów konsumpcyjnych. Od początku lat 90 XX w. w ich dystrybucji zachodzą dynamiczne, wielokierunkowe zmiany zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Na rynku polskim występują równolegle dwa podstawowe typy dystrybucji artykułów konsumpcyjnych: kanały tradycyjne i kanały zintegrowane.
Distribution is a marketing instrument demonstrating a relative stability, nevertheless, subject to indispensable adjustment changes. Currently, we can observe decline of intensiveness of changes, particularly quantitative ones. There are still clearly capital and contractual integration under way. In the distribution channels, the role of integrated chains is rising. Wholesaling enterprises are subjected to strong processes of concentration (particularly capital one). A change of roles in the distribution channels takes place, mainly in the area of logistics, and in the tasks of sales services, the trade chains' own distribution centres are intensively developing, importance of businesses in the transport, forwarding and logistic branch is growing. The currently observed trends will be deepened, though one may not expect radical changes. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- B. Borusiak, M. Sławińska, Dynamika procesów dystrybucji. Determinanty-strategie-tendencje zmian, w: Marketing - przełomów wieków, AE, Wrocław 2000, t. 2, s. 16.
- Dobre perspektywy dla usług logistycznych, "Wiadomości handlowe" 2003, nr 12.
- M. Jerczyńska, K. Sokołowska, Handel w Polsce i w Unii Europejskiej, "Życie handlowe" 2003, nr 4, s. 16.
- W. Rydzkowski, Rynek usług logistycznych w Polsce (http://ekonom.univ.gda.pl/kpt).
- B. Słomińska, Kształtowanie kanałów dystrybucji jako narzędzia konkurowania producentów, "Marketing i Rynek" 2003, nr 2, s. 24-25.
- B. Słomińska, Mapa sieci detalicznych, "Życie handlowe" 2003, nr 4, s. 11.
- G. Szafraniec, Jaka rola hurtowni, "Wiadomości handlowe" 2003, nr 20.
- M. Zimna, Detale w detalu, "Handel" 2003, nr 4, s. 22-23.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000124974