Warianty tytułu
Impact of competition on the behavior of small and medium enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest konfrontacja znaczenia konkurencji z postrzeganiem jej przez samych przedsiębiorców - właścicieli małych i średnich firm. Rozważania te oparto na badaniach własnych autorki przeprowadzonych wśród 492 przedsiębiorców województwa podkarpackiego, w różnym wieku, właścicieli przedsiębiorstw różnej wielkości i różnych branż.
Competition constitutes one of the most significant aspects of entrepreneurship. However, not all S&M enterprises are able to face competition and gain certain benefits in this process. Succeed only those who are prepared for competing.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
26--33
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. Bojewska B., Uwarunkowania przedsiębiorczości małych i średnich firm, "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 3.
- 2. Christopher M., Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży, wyd. PSB, Kraków 1992.
- 3. Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa 2000.
- 4. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1995.
- 5. Penc J., Przedsiębiorstwo w burzliwym otoczeniu. Procesy adaptacji i współpracy, wyd. OPO, Bydgoszcz 2002.
- 6. Penc J., Zarządzanie dla przyszłości. Twórcze zarządzanie firmą, wyd. PSB, Kraków 1998.
- 7. Strużycki M., Wartości konkurencyjne przedsiębiorstwa-współczesne postrzeganie, "Handel Wewnętrzny" 2000, nr 3.
- 8. Strużycki M., Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Uwarunkowania europejskie, wyd. Difin, Warszawa 2002.
- 9. Urbanek G., Marka a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek" 2000, nr 8-9.
- 10. Werhahn P.H., Przedsiębiorca, "Ordo Socialis" 1990, nr 14.
- 11. www.rzeszow.uw.gov.pl.
- 12. Yoffie D.B., Kwak M., Mastering Balance: How to Meet and Beat a Strong Opponent, "California Management Review" 2002, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000125140