PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 6 | 26--28
Tytuł artykułu

Ewolucja zrównoważonej karty wyników

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia rozwój BSC (Balanced Scorecard; zrównoważona karta wyników) który jest przykładem powszechnego zjawiska, jakim jest ewolucja metod, często nie dostrzeganego zarówno przez praktyków jak i teoretyków. Stąd też wynikają niejasności podczas prezentacji metod, ponieważ przedmiotem są różne studia metody.
Rocznik
Numer
Strony
26--28
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Balanced Scorecard Collaborative Awards Certification to SAP'" Strategic Enterprise Management(tm), http://www.bscol.com/bscol/press/index.cftn7id=CD808362-BC09-11D4-A8C400508BDC96C1
  • [2] BOURGUIGNON A, MALLERET V., N0RREKLIT H. [2001], Balanced Scorecard versus French Tableau de Bord: Beyond Dispute, a Cultural and Ideological Perspective, "Les Cahiers de Recherche", nr 724.
  • [3] ĆWIKLICKI M. [2005], Hoshin kanri a zrównoważona karta wyników, "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie" (w druku).
  • [4] IDS Scheer Polska [2005], "IDS Scheer rozpoczyna współpracę z Davidem P. Nortonem i Robertem S. Kapłanem", dostęp: http://www.ids-scheer.pl/index2.php7strona=news/news71.php, dostęp: 10.01.2005.
  • [5] KAPLAN R.S., NORTON D.P [2001], Strategiczna karta wyników. Praktyka, Wyd. CIM, Warszawa.
  • [6] KAPLAN R.S., NORTON D.P [2002], Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, wyd. 2, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.
  • [7] KAPLAN R.S., NORTON D.P. [1993], Putting the Balanced Scorecard to Work, "Harvard Business Review", wrze-sień-październik, s. 134-147.
  • [8] KAPLAN R.S., NORTON D.P. [1996a], The Balanced Scorecard, Harvard Business School Press, Boston.
  • [9] KAPLAN R.S., NORTON D.P. [1996b], Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System, "Harvard Business Review" 74, 1, s. 75-85.
  • [10] KAPLAN R.S., NORTON D.P. [1997], Why Does Business Need a Balanced Scorecard?, "Journal of Cost Management" 11, 3, s. 5-10.
  • [11] MARTYNIAK Z. [1987], Organizatoryka, PWE, Warszawa.
  • [12] MARTYNIAK Z. [1998], HOSHIN -japońska metoda zarządzania, "Organizacja i Kierowanie", nr 4.
  • [13] MARTYNIAK Z., MOSZORO B. [2001], Podejście procesowe w wybranych koncepcjach zarządzania, [w:] Zarządzanie firmą - teoria i praktyka. Wybrane zagadnienia. Management - Theory and Practice. Selected Issues, red. W. WASZKIELEWICZ, Wydział Zarządzania Akademii Gómi-czo-Hutniczej w Krakowie, Kraków, s. 15-24.
  • [14] MEADE D., The Regulatory Dimension and the Balanced Scorecard, "BetterManagement.com" http://www.better-management.com/Library/Library.aspx7LibraryID=10557.
  • [15] MORISAWA T. [2002], Building Performance Measurement Systems with the Balanced Scorecard Approach, "Nomura Research Institute (NRI) Papers", nr 45, kwiecień 1.
  • [16] NORTON D. [2002], Managing Strategy is Managing Change, "Balanced Scorecard Report", vol. 4, nr I, styczeń-luty.
  • [17] Przegląd popularnych koncepcji zarządzania [2004], "Zarządzanie na Świecie", nr 1, s. 10-17.
  • [18] SchneidermanA.M. [2004], Analog Devices: 1986-1992. The First Balanced Scorecard, http://www.schneiderman. com/Concepts/The_First_Balanced_Scorecard/BSC_INTRO-AND CONTENTS.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000125280

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.