PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 6 | 39--45
Tytuł artykułu

Rola członków rodziny w procesie podejmowania decyzji zakupu

Warianty tytułu
Role of the Family Members in the Process of Making Decision on Purchase
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rodzina jest jedną z najważniejszych grup wpływajacych w istotny sposób na podejmowane przez jednostkę decyzje dotyczące konsumpcji i sposobów jej realizacji. Wpływ ten przejawia się na dwa sposoby. Po pierwsze, rodzaj dokonywanych przez członków rodziny zakupów jest w pewnym zakresie wyznaczony przez skład rodziny i podstawowe czynniki demograficzne, takie jak wiek, płeć, stan cywilny, posiadanie dzieci. Po drugie, rodzina jest najczęściej podstawową grupą odniesienia dla pojedynczych konsumentów i poprzez wzajemne oddziaływanie domowników wywiera na nich wpływ normatywny, porównawczy i informacyjny.
EN
The processes of decision-making within the household comprise a number of spheres of life. Division of the roles within the family and importance of individual persons (particularly housewife and househusband) is a consequence of the model of family's decision-making in force where, as a rule, there can be observed its differentiation depending on the domain of family life. In the case of purchasing decisions we have often something to do with various models of making thereof, depending on the nature of purchase. The process of making decision on purchasing products being bought periodically and episodically is multistage. On each stage, individual family members may play definite roles. On the example of households of young people, there are observed differentiation and modifications of the roles played by household members in the process of making decisions on purchasing durable products. Differentiation of importance of individual persons depended on the type of the good being purchased, the stage of decision-making and such features of the household as the family life cycle and time-period of household existence. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
39--45
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Gordon R.F., Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000126054

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.