Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest zdefiniowanie problemu marketingu drugiego obiegu oraz pokazanie go na wybranych przykładach. Marketing pierwszego obiegu określono jako dominujący trend w sposobach propagandy i oddziaływania na klientów i odwrotnie jako dominujący sposób zachowania klientów pod wpływem medialnej propagandy. Drugi obieg marketingowy jest wynikiem różnicy między tym co globalny rynek oferuje a rzeczywistymi postawami, poglądami oraz potrzebami konsumentów-obywateli.
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- R.G. FOXALL, R.E. GOLDSMITH, Osobowość a badania nad zachowaniem konsumenta - inne ujęcie zagadnienia (Zachowania konsumenta - koncepcje i badania europejskie), PWN, Warszawa 2001, s. 164.
- G. GERKEN za: D. CASTENOY, Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
- N. KLEIN, No Logo-no space, no choice, no jobs..., Świat Literacki, Izabelin 2004.
- A. PRATKANIS, E. ARONSON, Wiek propagandy - używanie i nadużywanie perswazji na co dzień, PWN, Warszawa 2003.
- E. ROSEN, Fama - anatomia marketingu szeptanego, Media Rodzina 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000126118