PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 4 | z. 1 | 133--137
Tytuł artykułu

Wspieranie instytucjonalne rozwoju przedsiębiorczości w sektorze żywnościowym na przykładzie Południowo-Wschodniej Polski

Warianty tytułu
Institutional Support of Entrepreneurship Development in Food Sector of South-Eastern Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Małe i średnie przedsiębiorstwa sektora rolno-żywnościowego stanowią bardzo ważne ogniwo rozwoju lokalnego, przemian strukturalnych na wsi i aktywizacji zawodowej mieszkańców. Dla ich rozwoju potrzebne jest jednak szeroko rozumiane wspieranie instytucjonalne, w tym bardzo ważne wspieranie przedsiębiorców w sferze doskonalenia zawodowego przez różnorodne szkolenia. Opracowanie stanowi fragment większych badań dotyczących rozwoju łańcucha dostawczego MŚP. Firmy czterech branż (mięsnej, owocowo-warzywnej, zbożowej i mleczarskiej) sektora żywnościowego Polski południowej (rejon nowosądecki i krośnieński) poddano badaniom ankietowym. Analizę zebranego materiału badawczego przeprowadzono pod kątem poszukiwania podobieństw i różnic rozwoju firm z uwzględnieniem regionu działania oraz branży.
EN
Small and medium size enterprises (SMEs) in food sector play a very important role in local development, restructuring rural areas and professional activities of its inhabitants. There is big need of institutional support for SMEs development such as educational activities containing different training courses and advising. This problem was a main issue of the study in 83 enterprises located in Nowy Sącz and Krosno regions, under EU fifth framework research programme - SUPLIERS. Our respondents, who have managed their food SMEs for JO years on average, and co-operate a little with different institutions supporting their activities, demand new kinds of advice such as economic and tax law, financial management, marketing and EU legislation requirements for SMEs. (original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
133--137
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Chehelski P. (2001): Przewidywane kierunki rozwoju przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej nr 6 (287) s. 48-53
  • Czubała A. (1996): Dystrybucja produktów. PWE, Warszawa, s. 83-85.
  • Kania J. (2001): Potrzeby szkoleniowe bezrobotnych, pracowników i rolników na przykładzie obszarów wiejskich regionu Małopolski. Wieś i Doradztwo nr 1(26) MSDR zs. w AR, Kraków, s. 37- 44
  • Kempny D. (2001): Logistyczna obsługa klienta. PWE, Warszawa.
  • Marketing w agrobiznasie (1997): (red. nauk.) Cholewicka-Goźdźik K. FAPA, Warszawa.
  • Krupski R. (1999): Zarządzanie strategiczne, koncepcje, metody. AE, Wrocław, s. 390-394.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000043414616

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.