Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Institutional Support of Entrepreneurship Development in Food Sector of South-Eastern Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Małe i średnie przedsiębiorstwa sektora rolno-żywnościowego stanowią bardzo ważne ogniwo rozwoju lokalnego, przemian strukturalnych na wsi i aktywizacji zawodowej mieszkańców. Dla ich rozwoju potrzebne jest jednak szeroko rozumiane wspieranie instytucjonalne, w tym bardzo ważne wspieranie przedsiębiorców w sferze doskonalenia zawodowego przez różnorodne szkolenia. Opracowanie stanowi fragment większych badań dotyczących rozwoju łańcucha dostawczego MŚP. Firmy czterech branż (mięsnej, owocowo-warzywnej, zbożowej i mleczarskiej) sektora żywnościowego Polski południowej (rejon nowosądecki i krośnieński) poddano badaniom ankietowym. Analizę zebranego materiału badawczego przeprowadzono pod kątem poszukiwania podobieństw i różnic rozwoju firm z uwzględnieniem regionu działania oraz branży.
Small and medium size enterprises (SMEs) in food sector play a very important role in local development, restructuring rural areas and professional activities of its inhabitants. There is big need of institutional support for SMEs development such as educational activities containing different training courses and advising. This problem was a main issue of the study in 83 enterprises located in Nowy Sącz and Krosno regions, under EU fifth framework research programme - SUPLIERS. Our respondents, who have managed their food SMEs for JO years on average, and co-operate a little with different institutions supporting their activities, demand new kinds of advice such as economic and tax law, financial management, marketing and EU legislation requirements for SMEs. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
133--137
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Chehelski P. (2001): Przewidywane kierunki rozwoju przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej nr 6 (287) s. 48-53
- Czubała A. (1996): Dystrybucja produktów. PWE, Warszawa, s. 83-85.
- Kania J. (2001): Potrzeby szkoleniowe bezrobotnych, pracowników i rolników na przykładzie obszarów wiejskich regionu Małopolski. Wieś i Doradztwo nr 1(26) MSDR zs. w AR, Kraków, s. 37- 44
- Kempny D. (2001): Logistyczna obsługa klienta. PWE, Warszawa.
- Marketing w agrobiznasie (1997): (red. nauk.) Cholewicka-Goźdźik K. FAPA, Warszawa.
- Krupski R. (1999): Zarządzanie strategiczne, koncepcje, metody. AE, Wrocław, s. 390-394.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000043414616