Warianty tytułu
Applying Co-variance Analysis in Researches on Cause-effect Relationships
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono możliwości zastosowania analizy kowariancji w badaniach zależności przyczynowo-skutkowych istniejących na rynku. Uwagę skupiono głównie na zagadnieniach mieszczących się w interakcjach pomiędzy zależnymi i niezależnymi czynnikami. Omówiono 3 typy interakcji: pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia. Wszystkie wnioski potwierdzono odpowiednią interpretacją analityczną oraz zilustrowano graficznie.
The paper is devoted to the possibility of applying covariance analysis in researches on cause effect relationships existing in market and marketing occurrences. Attention was paid the most to issues dwelling on interactions between dependent and independent variables. Three types of interactions i.e., first, second and third degree as well as two types of dependencies i.e., linear and non-linear were identified in the researches. All considerations have been corroborated with suitable analytical interpretations and graphical illustrations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--20
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Mynarski S., Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa 1990.
- Neter J., Wasserman W., Kutner M.H., Applied Linear Statistical Models. Regression, Analysis of Variance, and Experimental Designs, R.D. Irwin, Inc. Homewood, Ill. 1985.
- Zależności przyczynowo-skutkowe w badaniach rynkowych i marketingowych, pod red. S. Mynarskiego, V Warsztaty Metodologiczne, AE w Krakowie, Kraków 2002..
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000045515572