PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 640 | 91--106
Tytuł artykułu

Różnice w postrzeganiu oszczędzania i inwestowania wśród studentów z Polski i USA

Autorzy
Warianty tytułu
Perceptional Differences in Saving and Investment Amongst Polish and American Students
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule opisano różnice w oszczędzaniu i inwestowaniu wśród studentów z Polski i USA. Przeprowadzono badania na grupie studentów Akademii Ekonomicznej w Krakowie i studentów Grand Valley State University w Stanach Zjednoczonych. Przeanalizowano i wyciągnięto wnioski z zachowań respondentów w kwestii rozdysponowania dochodów.
EN
The paper discusses the issue of being aware of varied forms of saving surplus resources. This is based on surveys conducted among Polish and American students. First, various differentiated behaviours as per saving and investing were analyzed. Next, existing differences in this respect in both countries were checked. The perceivable differences were deemed to be due to social economic conditions of both countries. Stated behaviours in the area of saving and its interrelationship with other variables were also analyzed. The last part of the paper is devoted to reducing variables using the factor analysis in order to expose common elements connected with a given form of saving. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
91--106
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Olson J.C., Peter J.P., Consumer Behavior and Marketing Strategy, Irwin McGraw-Hill, Boston 1999.
  • Schor J.B., The Overspent American, Upscaling, Downshifting, and the New Consumer, Basic Books, Chicago 1999.
  • Warneryd K.E., The Psychology of Saving, A Study on Economic Psychology, Edward Elgar Publ., Inc., Northampton, Massachusetts 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000045988543

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.