Warianty tytułu
The Balanced Scorecard - the Management System of the Future
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu zaprezentowano koncepcję Balanced scorecard (BSC)- kompleksowa karta wyników, utworzona przez Roberta S. Kaplana i Davida P. Nortona. BSC ocenia osiągnięcia przedsiębiorstwa z 4 perspektyw: finansowej, klienta, procesów biznesowych i uczenia się.
This article presents the Balanced Scorecard (BSC) concept, developed by Robert S. Kaplan and David P. Norton. The Balanced Scorecard is a table of results (a balanced card of performance) that examines an enterprise's achievements in four perspectives: financial, customer, business process and growth and learning. The article discusses the factors that shape the values of the discussed perspectives. It classifies goals and performance measures for each perspective. It also discusses the issue of translating the enterprise's strategy into the four BSC perspectives and presents the BSC as a strategic activity. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
43--58
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Horváth P., Kaufmann L., Balanced Scorecard ein Werkzeug zur Umsetzung von Strategien, "Harvard Business Manager" 1988, nr 5.
- Kaplan R., Norton D., Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System. "Harvard Business Review", 1996, z. 12.
- Kaplan R., Norton D., Balanced Scorecard strategien erfolgreich umsetzen, Schaffer-Poeschel, Stuttgart 1997.
- Peters T., Waterman R., In Search of Excellence, New York 1982.
- Schuchterman J., Strategieumsetzung - Balanced Scorecard, Wiesbaden 1999.
- Sierpińska M., Niedbała B., System controllings, operacyjnego w przedsiębiorstwie, AE w Krakowie, Kraków 2000.
- Weber J., Schaffer U., Balanced scorecard, "Zeitschrift fur Planung", Heidelberg 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000054769630