Warianty tytułu
Globalisation and the Changes on the Food Market
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka opisała zmiany zachodzące w konsumpcji żywności pod wpływem globalizacji, a dokładniej proces postępującej unifikacji spożycia. Zanikanie różnic konsumpcyjnych w skali świata, co jest ubocznym efektem globalizacji, jest uwarunkowane przemianami zachodzącymi we wszystkich fazach procesu gospodarowania, a szczególnie zastosowaniem nowoczesnych technologii zapewniających standaryzację i ciągłe udoskonalanie parametrów produktu oraz rozwojem marketingu skierowanego na rynek globalny.
The article discusses problems of changes in consumption under the influence of globalisation processes in particular, of increasing consumption unification. This worldwide unification of consumption, which is a manifestation of globalisation, depends on changes occurring at all stages of the economic process and in particular on the use of modern technologies which guarantee standardization and continual improvement of product parameters, and on the development of marketing intended for the global market. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Numer
Strony
112--116
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Biała księga bezpieczeństwa żywności. Żywność, żywienie, prawo a zdrowie, 2000, nr 1.
- Domański T. (2001): Globalizacja marki - nowe wyzwania marketingowe. Marketing i Rynek, nr l, 7-8.
- Mazurek-Łapińska K. (2001): Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumenckie. Marketingi Rynek, nr 3, 11-12.
- Sławińska M. (2001): Procesy globalizacji a strategie internacjonalizacji w handlu detalicznym. Marketingi Rynek, nr 4, 5-6.
- Strużycki M. (1996): Istota i zakres globalizacji handlu. [W:] Strużycki M.: Globalizacja handlu w Polsce. Szansę i zagrożenia. Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa, 36-40.
- Zorska A. (1998): Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
- Yip G., S. (l 996): Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 22-23.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000057813144