Warianty tytułu
Controversy about Super and Hypermarkets Activity in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka przedstawiła poglądy drobnych kupców oraz producentów (dostawców), kierowane pod adresem sieci handlowych, sklepów wielkopowierzchniowych, działających na polskim rynku. Autorka podjęła także trud obiektywnej oceny skutków obecności na rynku hiper-, super- i minimarketów.
In Poland, in the nineties, just after creating new economic environment by introducing market economy rules, the dynamic development of large shopping-area (hyper-, super and mini markets) with foreign capital has been observed. In spite of many advantages of this rapid expansion, after a few years of foreign retailers 'presence on Polish market, some controversy about their activity appeared. The markets confronted many accuses, mainly from the part of the Polish traders. In the paper, main verdicts and claims on foreign retail networks operating on Polish market were presented as well as the attempt to access the most controversial consequences of their activity was undertaken. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
231--234
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Kłosiewicz-Górecka U. (2002): Jakościowe przemiany handlu w Polsce. Marketing i Rynek 1/2002 PWE Warszawa (26-33).
- Majewski M. (2000): Market nie do końca super. Rzeczpospolita, 4.03.2000 r.
- Maleszyk E. (2001): Wpływ rozwoju sieci zagranicznych na handel w Polsce. Handel Wewnętrzny (1)270, IRWiK Warszawa, 50-59.
- Nartowski W. (2000): Producenci podejmują walkę. Supermarket News 2 (23), 3.02.2000 r. (8-9).
- Nowakowska A. (2002): Inwestują, nie kantują. Gazeta Wyborcza 22.05.2002, (19).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000059764918