Warianty tytułu
Marketing Instruments Used to Create Strategy of Operating - an Example of a Group of Fruit Producers
Języki publikacji
Abstrakty
Przeanalizowano sposoby dochodzenia do przewagi konkurencyjnej na rynku owoców w oparciu o zastosowane instrumenty marketingu mix. Przykład stanowił model grupy producentów, działających w oparciu o statut spółdzielni w rejonie typowo sadowniczym. (oryg. streszcz.)
The article concerns the marketing instruments used by a group of producers in the region of Małopolska. The studies had to answer to a question: which marketing programs create strategy of operating for a group of fruit producers? The analyse of four elements of the marketing mix: product, distribution, price and promotion permitted to identify marketing programs in the aspect of efficiency operation on the competitive market. The group producers investigated for the research created its policy of efficient marketing mix winning the role of a leader on the local market. (original abstract).
Rocznik
Tom
Numer
Strony
26--30
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Barker J. (1993): Marketing rolniczy. Wyd. AR, Poznań.
- Chotkowski J., Deluga W. (2002): Marketing grupowy na rynku rolnym. Roczniki Naukowe SERIA, tom IV, zeszyt 3, s. 26-30.
- Domagalska M. (2001): Organizacyjno-ekonomiczne aspekty produkcji sadowniczej Polski południowo-wschodniej. Praca doktorska AR, Kraków.
- Sznajder M., Przepiora A., Trębacz A. (1997): Marketing produktów rolno-spożywczych. AR, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000063010829