Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Elements of the Strategy Competition in Banking System.
Języki publikacji
Abstrakty
Poruszono problem dostosowania sektora bankowego do zmieniających się warunków, w których musi on konkurować z różnymi podmiotami przejmującymi funkcje banków. Wybór odpowiedniej strategii bank-klient umożliwia wzrost konkurencyjności.. Jako jedną z najważniejszych strategii wymienia się jakościową inżynierię wartości, pozwalającą na uzyskanie przewagi konkurencyjnej poprzez wysoką jakość oferowanych usług.
Competition is a characteristic feature of bank systems in the European Union. Banks in aim of maintenance or improvements their competitive positions on market apply different kinds of strategy: competing prices, reduction of costs, quality. Existence of competition causes consequences for customers of bank system, such as: diminishing of prices, introduction of new products, better adapt to needs about of higher quality. (original abstract)
Rocznik
Strony
173--180
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Baka W., Rozwój sektora bankowego w Polsce na tle doświadczeń europejskich, "Bank", 1999, nr 3.
- Büschgen H.E., Przedsiębiorstwo bankowe, cz. 1, Poltext, 1997.
- Canals J., Strategie konkurencyjne w europejskiej bankowości, PWN, Warszawa, 1997.
- Czechowska I.D., Jakościowe aspekty konkurencji bankowej, "Zeszyt Naukowy WSFiL", 2002, nr 2.
- Gray J.L., Harvey T.W., Znaczenie jakości w działalności bankowej, Związek Banków Polskich, Warszawa, 1995.
- Kłopoccy A. i R., Jakość usług a potencjał konkurencyjny banku ,"Bank", 2001, nr 4.
- Köppen von J., Strategie banków w Europie, Ce De Wu, Warszawa, 1999.
- Kotler P., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa, 1994.
- Obłój K., Od monopolu do monopolu, "Businessman", 2000, nr 6.
- Pluta-Olearnik M., Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa, 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000063283581