Czasopismo
2004
|
nr 1052 Badania przestrzenne rynku i konsumpcji a polityka regionalna Unii Europejskiej
|
239--248
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Lower Silesia as a Region of Tourist Reception with Regards to the Polish and European Competition
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono problem konkurencyjności turystycznej regionów, opierając się na przykładzie Dolnego Śląska i jego atrakcyjności w otoczeniu Polski i Europy. W konkluzji podkreślono, iż dla poprawienia pozycji konkurencyjnej niezbędne są zarówno przedsięwzięcia na rzecz wzbogacenia portfela produktów turystycznych, m.in. poprzez współpracę z innymi regionami w Polsce i poza jej granicami, jak i systemowe badania i działania marketingowe zmierzające do pozyskania i usatysfakcjonowania turystów krajowych i zagranicznych.
The paper presents Polish and foreign (European) regions which compete with Lower Silesia from the tourist reception viewpoint. It also shows the competition of the region with regards to its brand-name tourist products including the following types of tourism: active, cultural, health and spa, business, transit and weekend ones. The conclusions are that the improvement in the competing position requires that some ventures should be taken to build up the region's tourist products portfolio through the co-operation with Polish and foreign neighboring regions. (original abstracts)
Rocznik
Strony
239--248
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000073492370