PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 4 | 132--145
Tytuł artykułu

Istota i uwarunkowania wprowadzania koncepcji - wartość dla klienta i wartość dla przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Essence and Conditioning of Introducing the Conception Value for Customer and Value for Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule analizowano istotę wartości dla klienta i wartości dla przedsiębiorstwa, przedstawiając ich zakres i cele stawiane do osiągnięcia. Wymienione koncepcje mają zarówno wspólne cechy, jak i rozbieżne, w zależności od ich powiązania ze sobą i dążenia, aby między takimi koncepcjami nie było sprzeczności. W celu sprawdzenia: jak to jest w praktyce, analizowano te zagadnienia na przykładzie Grupy PZU S.A., którą można zaliczyć - na podstawie osiąganych wyników - do firm sukcesu. Z przeprowadzonych badań wynika, że badana firma Grupa PZU S.A. poczyniła duże postępy w poprawie obsługi klienta, a jednocześnie realizuje poprawę wyników ekonomicznych. Jednakże mimo osiągniętych korzystnych wyników nie ma pełnego powiązania między wartością dla klienta a wartością dla przedsiębiorstwa. Brak takiego powiązania wynika przede wszystkim z dążenia firmy do poprawy wyników i zmniejszenia kosztów działania. Wydaje się, że firma za dużo poświęca zwiększeniu wartości księgowej, a za mało pozostałym częściom składowym wartości dla przedsiębiorstwa, a zwłaszcza wartości kapitału wewnętrznego i wartości zasobów ludzkich. Takie podejście stwarza zagrożenie dalszej poprawy wyników. W tym celu należy zastanowić się nad sposobem powiązania tych wartości, zawracając również uwagę na wartość dla pracownika, wartość dla menedżera, wartość pośrednika i wartość dostawcy.(abstrakt oryginalny)
EN
In article were analysed the essence of value for customer and value for enterprise, representing their range and aims placed to achievement. Exchanged conceptions have both common features, as and divergent, in dependence from their connection with their and endeavour to it between such conceptions was not contradiction. In aim checking: how it is in practice, these questions were analysed on example of insurance firm -Grupa PZU S. A., which one can number - on basis of achieved results - to success firms. With conducted investigations results, that the studied firm (Grupa PZU S. A.) made the large progresses in improvement the customer's service, and simultaneously it realizes the improvement of economic results. Yet despite reached profitable results there is no full connection between value for customer and value for enterprise. Lack of such connection results first of all from endeavour of to improvement of results the firm and the decrease of costs activity. It seems that firm dedicates enlargement accountant's value for a lot of, and for little remaining component parts of value for enterprise, and especially the value of internal capital and value of human resources. Such approach creates the threat of more far improvement of results. In this aim the firm ought to endeavour after connections these values, turning also back attention on value for worker, value for manager, value for dealer and value for tradesman.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
132--145
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Akcjonariusze dzielą rekordowy zysk."Rzeczpospolita" z 17.06.2005.
  • Brilman J. (2002), Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Czubasiewicz H., Grajewski P. (1998), Projektowanie systemów ocen okresowych pracowników. "Przegląd Organizacji", nr 5.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2001), Strategiczna karta wyników, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  • Marcinkowska M. (2000), Kształtowanie wartości firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Pastuszak Z. (2002), Sterowanie produkcją w konkurencyjnym łańcuchu dostaw przedsiębiorstwa, [w:] Organizacja. Sterowanie produkcją, Brzeziński M. [red.], Agencja Wydawnicza PLACET.
  • Sawieczek D. (2002), System zintegrowanej informacji finansowo-sprzedażowej w towarzystwie ubezpieczeń na życie. "Wiadomości Ubezpieczeniowe" nr 5/6.
  • Sztucki T. (1996), Marketing przedsiębiorcy i menedżera. Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa.
  • Rokita J. (2005), Zarządzanie strategiczne. PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000083676587

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.