Warianty tytułu
Intellectual Capital as a Factor of Trade Enterprise's Success
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono rolę kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie handlowym. Przedstawiono również wyniki badań dotyczących przemian strukturalnych, podmiotowych i jakościowych w handlu. Uzyskane oceny wskazują przede wszystkim na konieczność poprawy poziomu fachowości personelu placówek handlowych, co można osiągnąć, organizując dla pracowników szkolenia wewnątrz własnej firmy lub korzystając z usług wyspecjalizowanych jednostek, dbając równocześnie o właściwą, kulturalną obsługę klienta.
Problem of servicing economic structure that evoked growing interest of human factor as an element that makes possible gaining competitive advantage in trade enterprises was brought up in this study. There were also presented results of researches dealing with the level of culture and professionalism of retail outlets personnel. Gained assessment first of all points out the necessity of improvement in the level of professionalism of trade personnel, that can be achieved by organising for employees training inside the firm or by using services of specialised units, simultaneously taking care of proper customer service in the sphere of its culture. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
19--28
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Badania rynku - Rozdrobniony rynek. http://sn.tradepress.com.pl/default.asp?sctid=4201 &bid=4186 (2004-10-14).
- Chojnacka U., Badania rynku - Czekanie na Unię. http://sn.tradepress.com.pl/default.asp7sctid=4313&bid=4310 (2004-10-14).
- Chwałek J., Nowoczesny sklep. WSiP, Warszawa 1995.
- Dąbrowa-Karasińska E., Rola kapitału intelektualnego w systemie zarządzania nowoczesnych przedsiębiorstw, [w:] Strategia rozwoju społecznej gospodarki rynkowej w Polsce, red. S. Partycki, Wyd. UMCS, Lublin 2002, t. l.
- Dietl J., Handel we współczesnej gospodarce. Instytucje, organizacja, technologia, strategia. PWE, Warszawa 1991.
- Leginowicz S., Kadry - Firmy doradztwa personalnego, http://sn.tradepress.com.pl/default.asp7thdid=4333&bid=4310 (2004-10-14).
- Payne A, Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
- Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej, GUS, Warszawa 2003.
- Sławińska M., Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa handlowego. Wydanie IV poprawione. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1998.
- Styś A. (red.), Marketing usług. PWE, Wrocław 1996.
- Tondorf H. G., ABC handlu detalicznego. Poradnik dla sprzedawców i właścicieli sklepów. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000087457813