PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1086 Modele i metody zarządzania informacją i wiedzą | 160--171
Tytuł artykułu

Adaptacyjność studentów do nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT)

Warianty tytułu
Social Adaptation of Students to New Information and Communication Technologies (ICT)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obserwowana dynamika upowszechniania się i korzystania z nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych ICT w gospodarce i prywatnym użytkowaniu nie pokrywa się z rozwojem umiejętności komputerowych. Zdaniem autorki, sytuacja taka wymaga zmiany podejścia do nauczania informatyki i wymagań stawianym uczniom i studentom. Istnieje potrzeba wypracowania kanonu wiedzy i umiejętności powszechnie obowiązkowych, na wzór wymagań formułowanych w innych dyscyplinach, potwierdzanych przez egzaminy kompetencyjne.
EN
The specific dissonance between intensity of profiting from accessible technology and low coefficient of computer skill was showed in the paper. The author introduced the results of students research, which show that their level of computer skill is not satisfying. In spite of many years of learning, graduates from secondary schools know really little about computer sciences. It is hard work to correct and deepen their knowledge in the course of studies. (original abstract)
Bibliografia
  • Dobra trwałego użytku w gospodarstwach domowych, oprać. W. Derczyński, komunikat z badań. BS/42/2004, CBOS Warszawa marzec 2004, wersja internetowa, http://www.cbos.pl
  • Goliński M., Społeczeństwo informacyjne - często (nie) zadawane pytania, E-mentor wyd. 2(9)/2005, z dnia 11.04.2005, wersja internetowa http://www.e-mentor.edu.pl
  • Internet i komputery w gospodarstwach domowych, oprać. M. Wenzel, komunikat z badań. BS/50/2004. CBOS, Warszawa marzec 2004, wersja internetowa, http://www.cbos.pl
  • Internet każdego dnia, informacja prasowa TNS OBOP, www.tns-global.pl, 19.01.2005.
  • Internet -w oczach przedsiębiorców, informacja prasowa, Marketing przy kawie. Informed ia Polska, http://www.marketing-news.pl 16.03.2005.
  • Łukasik-Makowska B., Niedzielska E., Społeczeństwo informacyjne -już teraźniejszość czy dopiero perspektywa?, [w:] Informacja w społeczeństwie XXI wieku, red. A. Łapińska, Olsztyn 2003, s. 33-50.
  • Łukasik-Makowska B.. Informacja i technologie informacyjno-komunikacyjne we współczesnym świecie - wyniki badań ankietowych, [w:] Informacja w społeczeństwie XXI wieku, red. A. Łapińska i E.Wędrowska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2004, s. 101-121.
  • Łukasik-Makowska В., Społeczny wymiar kultury informacyjnej, [w:] Koncepcje i narzędzia zarządzania informacją i wiedzą, red. E. Niedzielska i K. Perechuda, AE, Wrocław 2004. s. 58-78.
  • Monitoring realizacji Strategii informatyzacji Rzeczypospolitej Polskiej - e-Polska na lata 2004-06. Raport, Ministerstwo Nauki i Informatyzacji Warszawa 2004, wersja internetowa http://www.egov.pl
  • Najnowszy raport 1AB Polska na temat rynku Internetowego w 2004 r.. Marketing przy kawie. Infor-média Polska 2005, http://www.marketing-news.pl, 26.04.2005.
  • Proponowane kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do 2020 r.. Ministerstwo Nauki i Informatyzacji, Warszawa wrzesień 2004, wersja internetowa http://www.egov.pl
  • Słownik języka polskiego, tom I, PWN, Warszawa 1983.
  • Strategia informatyzacji Rzeczypospolitej Polskiej - ePolska na lata 2004-2006, Ministerstwo Nauki i Informatyzacji, Warszawa grudzień 2003, wersja internetowa http://www.egov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000092572118

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.