PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | z. 66 | 146--158
Tytuł artykułu

Tożsamość przedsiębiorstwa - geneza pojęcia, jego ewolucja i dylematy związane z klasyfikacją

Warianty tytułu
Identity of Enterprise - Origin of Concept, Its Evolutions and Dilemmas with Categorization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obszarem badań Autorki jest analiza tożsamości przedsiębiorstwa. Przedstawiono genezę tego pojęcia, a następnie opisuje jego ewolucję w literaturze przedmiotu, wyróżniając także główne dylematy związane z klasyfikacją koncepcji istoty działalności przedsiębiorstwa.
EN
The author analysed identity of enterprise. Presented origin of the concept and its evolution in the literature. The author points at main dilemmas connected with classification of essence of enterprises activity. (MP)
Rocznik
Numer
Strony
146--158
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J. Bahner, Corporate identity and the advent of corporate marketing, "Journal of Marketing Management", 1998, vol. 14, p. 967.
  • J. Balmer, G. Soenen, The Acid Test of corporate identity management, Journal of Marketing Management, 1999, vol. 15.
  • P. Boski, Psychologia w obliczu zachodzących przemian społeczno-kulturowych, Instytut Psychologii PAN, Warszawa 2002, s. 7-8.
  • J. Cornelissen, Ph. Harris, The corporate identity metaphor: perspectives, problems and prospects, "Journal of Marketing Management", 2001, vol. 17, p. 53.
  • J. Dutton, J. Dukerich, Keeping an eye on the mirror: image and identity in organizational adaptation, "Academy of Management Journal", 1991, vol. 34.
  • D. Gioia, Organizational identity, image and adaptive instability, Academy of Management Review, 2000, vol. 25.
  • M. Meijs, The myth of manageability of corporate identity, "Corporate Reputation Review", 2002, vol. 5.
  • M. Pratt i P. Foreman, Classifying managerial responses to multiple organizational identities, "Academy of Management Review", 2000, vol. 25.
  • M. Schultz, M. Hatch, M. Larsen, Chapter 2: Scaling the tower of Babel: Relational differences between identity, image and culture in organizations, Expressive Organization, 2002.
  • L. Steiner, Roots of identity in real estate industry, Corporate Reputation Review, 2003, vol. 6 p. 180.
  • J. Strelau, Psychologia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, t. 3, Gdańsk 2000, s. 110-143.
  • H. Stuart, Employee identification with the corporate identity, International Studies of Management & Organization, 2002, vol. 32.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000093269809

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.