Warianty tytułu
A Typology of Enterprise Orientation
Języki publikacji
Abstrakty
W pierwszej części opracowania omówiono historyczne i prakseologiczne znaczenie orientacji przedsiębiorstw. W dalszej części przedstawiono typy orientacji jednostek gospodarczych.
The purpose of this article is to attempt to systematise the terminology used in discussing "enterprise orientation" issues. In particular, the article deals with the mutual relationships between such orientation expressions as: market, marketing, consumer, and seller. In addition, the author presents proposals for other types of orientations suggested through the application of a multi-level classification of enterprise orientation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--15
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
- Kotler Ph., Marketing - analiza, planowanie, wdrożenie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
- Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
- Lambin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Misiąg F., Bariery procesu kształtowania orientacji marketingowej, „Handel Wewnętrzny" 2003, nr 2.
- Misiag F., Metodyczne problemy badania orientacji marketingowej, „Marketing i Rynek" 2001, nr 10.
- Porter M.E., Strategia konkurencji - metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
- Przybyłowski K., Hartley S., Kerin R., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
- Wrzosek W., Drogi i bezdroża marketingu, „Marketing i Rynek" 1998, nr 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000093298527