PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1086 Modele i metody zarządzania informacją i wiedzą | 192--199
Tytuł artykułu

Organizacje przedsiębiorcze w sieci

Warianty tytułu
Enterprising Organizations in Network
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Istotą postawy przedsiębiorczej jest odkrywanie nowych możliwości, dokonywanie ich oceny z punktu widzenia kreowania wartości i wykorzystanie do realizacji oryginalnego pomysłu. Miejscem kreowania nowych wartości są sieciowe organizacje przedsiębiorcze. Ich charakterystyka jest zbliżona do innych nowoczesnych koncepcji organizacyjnych zorientowanych na eksplorację wiedzy. Punktem wyjścia jest uchwycenie istoty przedsiębiorczości w warunkach gospodarki opartej na wiedzy. (fragment tekstu)
EN
The new type of enterprise leaning on knowledge economy is being shaped. It is connected with creating new values for a customer. And enterprising behaviour and attitudes are best visible in enterprising organizations. They create the net of connections to meet the growing demands of customers and to cope with the growing competitiveness. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bishop В., Marketing globalny ery cyfrowej, PWE, Warszawa 2001.
  • Bławat F., Przedsiębiorca w teorii przedsiębiorczości i praktyce małych firm, Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk 2003.
  • Bratnicki M., Refleksje teoretyka nad przedsiębiorczością i przedsiębiorcami współczesnego biznesu, "Przegląd Organizacji" 2001, nr 5.
  • Bratnicki M., Mitologia przedsiębiorczości organizacyjnej, "Przegląd Organizacji" 2003, nr 5.
  • Drucker P., Społeczeństwo pokapitalistyczne, PWN, Warszawa 1999.
  • Grossman G.M., Helpman E., Innovation and Growth, MIT Press, Cambridge Mass. 1995.
  • Kim W.C., Mauborgne R.A., Value Innovation: The Strategie Logic of High Growth, "Harvard Business Review", January-February 1997.
  • Koźmiński A.K., Zarządzanie w warunkach niepewności, PWN, Warszawa 2004.
  • Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa 2000.
  • Maletz M., Nohria N., Managing in the Whitespace, "Harvard Business Review" February 2001, [cyt. za:] W poszukiwaniu przedsiębiorczości, "Przegląd Organizacji" 2001, nr 4.
  • Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, red. M. Bratnicki, J. Strużyna, AE, Katowice 2001.
  • Rokita J., Organizacja ucząca się, AE, Katowice 2003.
  • Schumpeter J., Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
  • Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Feiberg SJA, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000093357533

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.